Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KALKINMA İKTİSADI Üçüncü Düzey B-İKT403 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAYRİYE ATİK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NISFET UZAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Gelişmiş ve az gelişmiş ülkelerin yaşadıkları ekonomik sorunların arttığı günümüz dünyasında, söz konusu sorunların nedenlerini, etkilerini ve çözüm yollarını ortaya koymaktır.
Dersin Tanımı İktisadi kalkınmanın, ülkelerin refah düzeyi ve yaşam standartları ile ilişkisini ortaya koyan, az gelişmiş ve gelişmiş ülkeler arasındaki farkların nedenlerini inceleyen bilim dalıdır.

Dersin İçeriği
1 Ekonomik büyüme ve ekonomik kalkınma kavramları
2 Az gelişmiş ülkelerin özellikleri-I
3 Az gelişmiş ülkelerin özellikleri-II
4 Kalkınma teorileri-I
5 Kalkınma teorileri-II
6 Sanayileşme stratejileri
7 Tarım ve kalkınma ilişkisi
8 ARA SINAV
9 Teknoloji ve kalkınma ilişkisi-I
10 Teknoloji ve kalkınma ilişkisi-II
11 Nüfus ve kalkınma ilişkisi
12 Beşeri sermaye ve kalkınma ilişkisi
13 Kalkınmanın finansmanı: iç finansman kaynakları
14 Kalkınmanın finansmanı: dışfinansman kaynakları
15 Dış ticaret ve kalkınma ilişkisi
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Büyüme, gelişme ve kalkınma kavramlarına hakim olur.
2 Az gelişmiş ülkelerin özelliklerini öğrenir.
3 Az gelişmiş ve gelişmiş ekonomilerin yapısal sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
4 Kalkınma ve sanayileşme stratejilerini açıklar.
5 Teknoloji, nüfus, dış ticaret ve beşeri sermaye ile kalkınma arasında ilişki kurabilir.
6 Kalkınmayla ilgili gelişmeleri takip etme ve yorumlama becerisi edinir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     110
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ergül HAN, Ayten Ayşen KAYA, Kalkınma Ekonomisi: Teori ve Politika, Nobel Yayın Dağıtım, 2015.
Yardımcı Kaynaklar 1)Vural F. SAVAŞ, Kalkınma Ekonomisi, Beta Basım Yayım Dağıtım, 4. Baskı, İstanbul, 1986.

Ders İle İlgili Dosyalar