Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HEYKEL RESTORASYONU İkinci Düzey HEYU303 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve Uygulama
Dersin Amacı Farklı dönem ve toplumlara ait heykel, taş eserler, mozaik, seramik, rölyef, büst gibi farklı malzemelerden yapılan eserleri çağdaş restorasyon kriterleri ölçüsünde restore etmek ve taş uygulamalarla kopyalarını uygulamak.
Dersin Tanımı Geçmişten günümüze taş restorasyon hakkında bilgi verip. taş uygulama tekniği kazandırmak.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanımını yaparak ders kapsamında kullanılacak aletler hakkında bilgi vererek, malzeme türlerine göre oksitlenmeyi ve bozulmayı örnekleriyle anlatma.
2 Restorasyonla ilgili kitaplar hakkında bilgi vererek, içerikleri üzerinde konuşarak ,teorik bilgilerle uygulama kısmının alt yapısını oluşturmak
3 Mimari yapının unsurları hakkında bilgi vererek heykel mimari ilişkisi üzerinde durarak, kopyalama aletleri hakkında bilgi vererek ölçeklendirmeyi göstermek.
4 mimari yapılarda kullanılan sütunların kaidesini oluşturmak için ön hazırlık yapmak, 30x30x10cm taştan ölçülü alarak disk çalışmasına başlamak.
5 Pergel, gönye, cetvel, kumpas, açı ölçer gibi teknik alet aletleri kullanarak azami 5mm hata payı ile planlı diski oluşturmak.
6 Pergel, gönye, cetvel, kumpas, açı ölçer gibi teknik alet aletleri kullanarak azami 5mm hata payı ile planlı diski oluşturmak. Sonuçlandırıp yarısına zımpara atıp yarısını keski iziyle bırakmak.
7 Vize Sınavı
8 sütun kaidesini içinde yer alan iç bükey daire çalışmasına başlama.
9 sütun kaidesini içinde yer alan iç bükey daire çalışmasına devam etme
10 Pergel, gönye, cetvel, kumpas, açı ölçer gibi teknik alet aletleri kullanarak azami 5mm hata payı ile planlı diski oluşturmak.
11 Pergel, gönye, cetvel, kumpas, açı ölçer gibi teknik alet aletleri kullanarak azami 5mm hata payı ile planlı diski oluşturmak.
12 Pergel, gönye, cetvel, kumpas, açı ölçer gibi teknik alet aletleri kullanarak azami 5mm hata payı ile planlı diski oluşturmak.
13 Mimari yapılarda kullanılan sütunların kaidesini oluşturmak için ön hazırlık yapmak, 40x40x10cm taştan ölçülü alarak disk çalışmasına başlamak.
14 Mimari yapılarda kullanılan sütunların kaidesini oluşturmak için ön hazırlık yapmak, 40x40x10cm taştan ölçülü alarak disk çalışmasına devam etme.
15 Mimari yapılarda kullanılan sütunların kaidesini oluşturmak için ön hazırlık yapmak, 40x40x10cm taştan ölçülü alarak disk çalışmasına devam etme.
16 Pergel, gönye, cetvel, kumpas, açı ölçer gibi teknik alet aletleri kullanarak azami 5mm hata payı ile planlı diski oluşturmak. Sonuçlandırıp yarısına zımpara atıp yarısını keski iziyle bırakmak.
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mimari restorasyon hakkında teorik bilgi kazanımı oluşturma.
2 Taş çeşitleri ve özellikleri hakkında bilgi edinme ve Restorasyonda kullanılan malzemeli tanıma
3 Mimari yapılarda kullanılan ölçüm aletlerini tanıyarak kullanma yetisine sahip olma
4 Teknik aletleri kullanarak kopyalama ve uygulama tekniğini geliştirmek.
5 Eksik parçası bulunan taş eserlerde restorasyon kriterlerini öğrenme.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2 Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3 Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4 Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5 Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6 Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7 Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8 Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9 Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10 Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11 Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12 Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13 Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 4 2 8
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 4 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Ahunbay, Z., 1996, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayıncılık, İstanbul, Küçükkaya, A. G., 2004, Yapı Taşlarının Tahrip Nedenleri, Bozulma Şekilleri ve Restorasyon Yöntemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul

Ders İle İlgili Dosyalar