Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÜRESEL ISINMA VE İKLİM DEĞİŞİMİ Birinci Düzey ÇEM 542 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ŞÜKRÜ TANER AZGIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı --
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze Eğitim.
Dersin Amacı Küresel ısınmanın sebeplerini, alınması gereken önlemleri ve politik uygulamarı öğrenmektir.
Dersin Tanımı Bu derste, küresel ısınma ve iklim değişikliği, küresel ısınmanın sonuçları ve felaketleri, küresel ısınmaya karşı senaryolar, küresel ısınma ve iklim değişikliği ile ilgili alınacak tedbirler, ulusal ve uluslararası sözleşmeler ve bu konudaki güncel çalışmalar arasındaki ilişkilerin tartışılması planlanmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Hava Durumu ve İklim farklıkları Nedir? Temel mekanizma farkları.
2 Atmosfer Kimyası. İklim için önemli hava elemanları nelerdir?
3 Fosil yaktıların oluşum aşamaları ve önemi.
4 Sera Gazları ve türleri. Fosil yakıtlar ile bağlantısı.
5 İklim değişikliği mekanizmasının Kavranması
6 Albedo etkisi ve pozitif geri bildirim kavramı nedir?
7 İklimin değiştiğinden nasıl emin olabiliyoruz? Sorgulayıcı bir yaklaşım ile cevap bulma.
8 İklim Değişikliğinin Faklı etkileri Nelerdir?
9 İklim Değişikliğini Önleme adına uluslararası Anlaşmalara bakış
10 İklim Değişikliğini Önleme adına uluslararası Anlaşmalara bakış
11 Karbon Piyasası ve Karbon Denkleştirme
12 İklim değişikliği ile mücadelede yapılabilecek aksiyonlar nelerdir?
13 Sürdürülebilirliğin 3 E''si
14 Yenilenebilir Enerjileri ve Akıllı Şehir planlamaları.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
2 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
3 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Küresel Isınma ve İklim Krizi Ömer MADRA
Yardımcı Kaynaklar Küresel İklim Değişikliği Dinyar Godrej

Ders İle İlgili Dosyalar