Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÜRESEL ISINMA VE İKLİM DEĞİŞİMİ Birinci Düzey ÇEM 542 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ŞÜKRÜ TANER AZGIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı --
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze Eğitim.
Dersin Amacı Küresel ısınmanın sebeplerini, alınması gereken önlemleri ve politik uygulamarı öğrenmektir.
Dersin Tanımı Bu derste, küresel ısınma ve iklim değişikliği, küresel ısınmanın sonuçları ve felaketleri, küresel ısınmaya karşı senaryolar, küresel ısınma ve iklim değişikliği ile ilgili alınacak tedbirler, ulusal ve uluslararası sözleşmeler ve bu konudaki güncel çalışmalar arasındaki ilişkilerin tartışılması planlanmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Hava Durumu ve İklim farklıkları Nedir? Temel mekanizma farkları.
2 Atmosfer Kimyası. İklim için önemli hava elemanları nelerdir?
3 Fosil yaktıların oluşum aşamaları ve önemi.
4 Sera Gazları ve türleri. Fosil yakıtlar ile bağlantısı.
5 İklim değişikliği mekanizmasının Kavranması
6 Albedo etkisi ve pozitif geri bildirim kavramı nedir?
7 İklimin değiştiğinden nasıl emin olabiliyoruz? Sorgulayıcı bir yaklaşım ile cevap bulma.
8 İklim Değişikliğinin Faklı etkileri Nelerdir?
9 İklim Değişikliğini Önleme adına uluslararası Anlaşmalara bakış
10 İklim Değişikliğini Önleme adına uluslararası Anlaşmalara bakış
11 Karbon Piyasası ve Karbon Denkleştirme
12 İklim değişikliği ile mücadelede yapılabilecek aksiyonlar nelerdir?
13 Sürdürülebilirliğin 3 E''si
14 Yenilenebilir Enerjileri ve Akıllı Şehir planlamaları.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
2 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
3 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Küresel Isınma ve İklim Krizi Ömer MADRA
Yardımcı Kaynaklar Küresel İklim Değişikliği Dinyar Godrej

Ders İle İlgili Dosyalar