Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PRATİK RUSÇA II Birinci Düzey RDE 112 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞULE YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin yazılı ve sözlü anlatım kabiliyetlerini Rus Dili’nde sık kullanılan kelimeler, gramer ve cümle yapıları vasıtası ile geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin Tanımı Öğrencilerin günlük hayatta ihtiyaç duyulan dil yapılarını öğrenmeleri, kendilerini ifade edebilmeleri ve güncel konuları tartışabilmeleri için aktif öğrenme metotları kullanılıyor. Her ders, elde bulunan metinler, alıştırmalar ve grup çalışmalarında yeni başlıklar açarak yeni gramer ve cümle yapıları pekiştirilir.

Dersin İçeriği
1 Sınav değerlendirilmesi. Ders içeriği ve DBP hakkında bilgi.
2 "Alışveriş". Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (tranzit fiilleri), uygulama. Konuşma - giyim.
3 Dinleme (86-87). Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (eylemler - нужен), uygulama. Diyalog çalışması.
4 "Duygusal alıcılar." Konuşma - hediyelik eşya. Metin çalışması (90). Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (-in hali), uygulama.
5 Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (eylemler), uygulama. Konuşma - gereksiz alışveriş.
6 "Yemek ya da yememek.". Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (eylemler, edatlar), uygulama. Konuşma - beslenme. Metin çalışması (102-103).
7 Dinleme (104). Diyalog çalışması. Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (-in hali), uygulama. Konuşma - gıda.
8 Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (hareket fiilleri), uygulama. Dinleme (110).
9 Genel tekrar.
10 Vize.
11 Sınav değerlendirilmesi.
12 ‘Sağlık’. Dinleme (117-118). Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (eylemler - болеть, заболеть), uygulama. Konuşma - sağlık.
13 Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (можно, нельзя), uygulama. Diyalog çalışması.
14 "Sağlıklı ol." Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (fiillerin bitmiş ve bitmemiş durumu), uygulama. Konuşma - tıp.
15 Dinleme (129-130). Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (fiillerin bitmiş ve bitmemiş durumu), uygulama. Diyalog çalışması.
16 Genel tekrar.
17 Final.
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler öğrenilmiş sözcükleri kullanarak tartıma yapabilir.
2 Öğrenciler öğrenilmiş gramer yapılarını kullanarak verilmiş olan başlıklarda sözlü ve yazılı metinler oluşturabilir.
3 Öğrenciler öğrenilmiş gramer yapılarını kullanarak, kişisel ve soyutlayıcı günlük konuşmalar geliştirebilir ve arasındaki farklılıkları anlayabilir.
4 Öğrenciler öğrenilmiş konularda ve yine öğrenilmiş sözcükleri ve gramer yapısını kullanarak kendini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir.
5 Öğrenciler çeşitli alanlarda iletişim becerilerini geliştirir.
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 4 4 16
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı S.Çernışov, A. Çernışova. Poehali. Russkiy yazık dlya vzroslıh. Bazovıy kurs. I – SPb.: Zlatoust, 2014. – 168 s.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar