Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Birinci Düzey REH309 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET HALİT AKIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET HALİT AKIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu derste öğrenci, bilim ve bilimsel düşünme, araştırmanın anlamı, önemi ve planlaması, araştırma çeşitleri ve veri toplama yöntemleri, araştırma raporu yazma, kaynak kullanımı ve araştırma etiği konularında bilgi sahibi olur.
Dersin Tanımı Bilim ve Bilimsel Düşünme; Araştırmanın Anlamı, Önemi ve Planlaması; Veri Çeşitleri ve Veri Toplama Yöntemleri; Anket Tekniği; Örnekleme Türleri; Veri Türlerine Göre Kantitatif ve Kantitatif Analiz Teknikleri; Araştırma Raporu Yazma; Kaynak Gösterim Yöntemleri; Tez Yazımı; SSPS Veri Analiz Programına Veri Girişi.

Dersin İçeriği
1 Bilim ve Bilimsel Düşünme
2 Araştırmanın Anlamı
3 Önemi ve Planlaması
4 Veri Çeşitleri ve Veri Toplama Yöntemleri
5 Anket Tekniği
6 Örnekleme Türleri
7 Veri Türlerine Göre Kantitatif ve Kantitatif Analiz Teknikleri
8 Araştırma Raporu Yazma
9 Kaynak Gösterim Yöntemleri
10 Tez Yazımı
11 Tez Yazımı
12 SSPS Veri Analiz Programına Veri Girişi.
13 SSPS Veri Analiz Programına Veri Girişi.
14 SSPS Veri Analiz Programına Veri Girişi.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma kurgulayabilme
2 Araştırma enstrümanlarını seçebilme ve kullanabilme
3 Analiz tekniklerini seçebilme, kullanabilme ve değerlendirebilme
4 Rapor hazırlayabilme
5 Akademik yazma becerisi
6 Kayna tarama, kullanma ve gösterme becerisi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Metin Kozak (2017). BİLİMSEL ARAŞTIRMA Tasarım Yazım ve Yayım Teknikleri, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Öğretim elemanı tarafından verilen destek kaynaklar ile sunum dosyları ve materyalleri.

Ders İle İlgili Dosyalar