Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAPI MALZEMELERİ UYGULAMA TEKNİKLERİ İkinci Düzey İNŞ 593 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Cengiz Duran ATİŞ Doç. Dr. Okan KARAHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Sunum Destekli Normal Ders Anlatımı
Dersin Amacı Bu dersin amacı yapı elemanı ve yapıda kullanılan malzemelerin bozunma ve hasarlarına giriş, tamir ve hasar malzemelerinin teknik ve uygulamalarının anlatılması.
Dersin Tanımı Yapılarda hasar ve bozunmalardan sonra kullanılan malzemelerin esasları ve uygulama teknikleri.

Dersin İçeriği
1 Yapıda kullanılan malzemelerle ilgili terim ve tanımlar
2 Yapıda kullanılan malzemelerin uygulama esasları
3 Yapıda meydana gelen hasarlar
4 Yapı hasarlarda kullanılan malzemelerin uygulama teknikleri
5 Modern ve tarihi binalarda bozulma ve oluşma nedenleri
6 Yapılarda bozulma hasarların tamiratı için kullanılan malzemelerin uygulaması
7 Yapıların takviye ve güçlendirmesi için gerekli önlemlerin alınması
8 Yapı korunumu
9 Yapı elamanları üzerinde fiziksel ve kimyasal deney metotları
10 Yapı elamanların tahribatlı – tahribatsız deney metotlarının değerlendirilmesi
11 Deneylerde kullanılan TS, ASTM, DIN ve BS standartları ve karşılaştırılması
12 Onarım güçlendirmede kullanılan malzeme standartları
13 Analizlerin raporlanması,
14 İlgili şartname ve standartların karşılaştırılması.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yapıda kullanılan malzemeleri tanımak.
2 Yapı hasarlarını ve korunumunu kavramak.
3 Yapı malzemelerinin uygulama esaslarını öğrenmek.
4 Yapı inceleme esaslarını öğrenmek.
5 Yapıda bozulmaya neden olan olayları öğrenmek.
6 Tahribatlı ve tahribatsız yöntemleri kavramak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 3 15
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 15 30
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Beton Yapı Hasarları Onarım ve Korunması ve Sıcak İklimlerde Beton, Necat Cilason ve Necdet Aksoy, Lebib Yalkın Yayımları ve Basım İşleri A.Ş., İstanbul, 2000.
Yardımcı Kaynaklar Yapı İnceleme Yöntemleri, Ahmet Ercan, Birsen Yayınevi, 2003.

Ders İle İlgili Dosyalar