Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MÜZİK TARİHİ VE EDEBİYATI II Birinci Düzey MÜZ508 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. GANİRE HÜSEYNOVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Müzik Tarihinin gelişimini sesli örneklerle öğrencilere öğretilmesini amaçlar.
Dersin Tanımı Romantik dönem müziğinden başlayarak Modern Türk müziğine kadar dönemi kapsayan derstir. Bir sanat akımının anlatımı, onun çağdaş kültüre kattığı renk ve önemini tahlil edebilme. Farklı dönemleri kapsayan müzik eserlerini dinleme yolu ile hangi tarz, zaman ve kültür yapılarına sahip olduğunu ayırt edebilme.

Dersin İçeriği
1 19. Yüzyılın Başlarında Dünya Tarihi ve kültürü.
2 Müzik Tekniğinde Romantizm. Romantik piyano.
3 Senfonik Müzik. Oda Müziği. Koral Müzik. F.Schubert.
4 F. Mendelssohn – Bartholdy , R. Schumann’ın Yapıtları ve Önemi.
5 F.Chopin’in Yapıtları. N. Paganini.
6 H. Berlioz’ un Müzik Tarihinde Senfoni Orkestralarında reformu. Orkestra Şefliği. F. Liszt. J.Brams
7 19. Yüzyılda Opera. G.Bizet. İtalya’da Opera. G.Rossini.
8 SINAV HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme.
9 SINAV HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme.
10 G.Verdi’nin Sanatı ve Yapıtları. R.Wagner’in Yenilikleri ve Etkisi. G.Puccini.
11 Post – Romantikler. 19. Yüzyılda Ulusal Akımlar. P.İ.Çaykovski, A.Dvorak, E.Grieg, J.Sibelius.
12 20. Yüzyıl ve Modernizm. İzlenimcilik ( Empresyonizm ).
13 C.A.Debussy. M.Ravel. Oniki – Ses Müziği ve Dizisellik. A.Schönberg, A.Berg, A.Webern.
14 Yeni Klasikçilik. İ.Stravinski. P.Hindemith. Folklorizm. B.Bartok.
15 Çağdaş Türk Müziği. C.R.Rey, U.C.Erkin, A.A.Saygun.
16 FİNAL HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme.
17 FİNAL HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme.
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Müzik dönemlerini ve bestecileri tanımak, öğrendiği yapıtları zamanı içinde değerlendirme.
2 Müzik’te genel olarak belli ölçütlerle her çağın özelliklerine, bestecileri ve besteci yapıtlarına ayrıntılı şekilde eğitebilmek.
3 Bir sanat akımının anlatımı, onun çağdaş kültüre kattığı renk ve önemini tahlil edebilme.
4 Farklı dönemleri kapsayan müzik eserlerini dinleme yolu ile hangi tarz, zaman ve kültür yapılarına sahip olduğunu ayırt edebilme.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 6 72
Ödevler 4 6 24
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Say, Ahmet; Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 1994, Ankara. İlyasoğlu, Evin; Cemal Reşit Rey – Müzikten İbaret Bir Dünyada Gezintiler; YKY. İst, 1997. İlyasoğlu, Evin; Zaman İçinde Müzik, YKY.İst, 2001. ???????????, ?. , ????? ?? ???? ???????? ?????? ???????????; ????, ??????, 1996. ????????, ?. , ????????? ????? ??????; ????, ????????, 1993. ???????, ?. , ?????? ??????????? ??????????; ????, ???????? ??????????, 2003. ????????, ?. ?. , ??????? ?? ?? ??? ????? ???????????; GENUG or not GENUG, ?????? ?? ??????? ????. ?., ??????????, 1994, ?. 173-186. ??????? ????????? ????????????. II ?. ?., 1970. ?????????, ?., ?????????????? ?????????????? ????????; ?., ??????, 1952.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar