Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 3 Birinci Düzey BMM 813 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Tez bilgi formunun Enstitü Yönetim Kurulu tarafından onaylanması gerekir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞERİFE GENGEÇ BENLİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Uygulamalı ve araştırma
Dersin Amacı Tez çalışmasının amacı, öğrencilerin yazacağı ve savunacağı bir tez ile Biyomedikal Mühendisliği alanındaki bilgiye özgün katkı yapmasını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Araştırmanın yapılması, tezin tamamlanması ve savunulması.

Dersin İçeriği
1 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
2 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
3 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
4 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
5 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
6 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
7 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
8 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
9 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
10 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
11 Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar)
12 Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar)
13 Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar)
14 Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar)
15 Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar)
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tez çalışması için bir problem veya tez konusu tanımlanır ve kurgulanır.
2 Tez çalışmasında gerekli olan kaynaklar belirlenir ve kullanılır.
3 Araştırma program dahilinde yürütülür.
4 Elde edilen veriler analiz edilir.
5 Çalışma sırasında savunulabilir sonuçlar elde edilir ve geliştirilir.
6 Tez öğrencisi ikna edici bir tartışma yaparak tezini savunur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2 Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4 Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5 İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6 Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7 Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8 Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9 İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10 Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11 İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 20 280
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 14 196
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tez çalışması ile ilgili kaynaklar (referanslar), makaleler, tezler, kitaplar
Yardımcı Kaynaklar Tez çalışması ile ilgili temel çalışmalar, yayınlar

Ders İle İlgili Dosyalar