Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ATLARDA LAMINITIS VE PROFILAKSISI Üçüncü Düzey VCR 550 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Tükçe
Koordinatör DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Hastada 2 saat teorik
Dersin Amacı Atlarda laminitisin nedenlerinin anlatılarak tedavi ve profilaksi için gerekli tedbirlerin açıklanması
Dersin Tanımı Atlarda Laminitis ve profilaksisinin açıklanması

Dersin İçeriği
1 At ayağının anatomisi
2 Atlarda ayağın biyomekaniği
3 Laminitisin patolojisi
4 Beslenmeye bağlı laminitis
5 Travmaya bağlı laminitis
6 Enfeksiyona bağlı laminitis
7 Akut laminitisin semptomları
8 Kronik laminitisin semptomları
9 Laminitisin teşhisi
10 Laminitiste tedavinin planlanması
11 Akut Laminitisin medikal tedavisi
12 Kronik laminitisin cerrahi tedavisi
13 Laminitisin nallama ile tedavisi
14 Laminitiste profilaksi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Laminitisin nedenlerinin öğrenilmesi
2 Laminitisin teşhisinin öğrenilmesi
3 Laminitisin tedavisinin planlanması
4 Laminitisin tedavisinin yapılması
5 Laminitisin prokfilaksisinin planlanması
6 a
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsanda hastalık oluşturan parazitlerin morfolojik özelliklerini ve yaşam döngüsünü bilir.
2 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
3 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
4 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
5 Paraziter hastalıkların tanısında kullanılan yöntemleri bilir ve uygulayabilir.
6 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
9 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
10 Paraziter hastalıkların klinik blirtilerini ve tedavilerini bilir.
11 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
12 Korunma ve kontrol yollarını bilir.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 8 64
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Auer J, Stick J (2006) Equine surgery. Saunders, Elsewier, USA.
Yardımcı Kaynaklar Farrow CS (2006) Veterinary Diagnostic Imaging The Horse. Mosby, Elsevier.

Ders İle İlgili Dosyalar