Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK İkinci Düzey GRF103 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul dersi mevcut değil
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AYBAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AYBAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Mevcut değil
Dersin Veriliş Şekli Slayt destekli teorik anlatım, öğrenci merkezli özerk çalışma ve atölye ortamında öğretim elemanı yönlendirmesi ile uygulamalı olarak gerçekleştirilir.
Dersin Amacı Öğrenciye Fotoğraf kavramı ve fotoğraf makinesi çeşitlerini tanıtarak, öğrencinin profesyonel dijital fotoğraf makineleriyle (DSLR) doğru kadraj ve kompozisyon bilgisiyle profesyonel fotoğraf çekimleri yapabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Fotoğrafın temel teknik kuramsal bilgilerinin kavrandığı bu ders sayesinde öğrenci, fotoğraf makinelerinde manuel ayarları kullanarak profesyonel çekimler yapabilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Fotoğraf kavramı, tanımı ve tarihçesi. Analog fotoğraf makinelerini tanıma, film banyosu ve pozitif görüntü oluşturma işlemleri.
2 Fotoğrafta piksel kavramı ve çözünürlük. Dijital fotoğraf makinesi ve çalışma prensibi.
3 Dijital fotoğraf makinesi çeşitleri. Dijital fotoğraf makinelerinin parçaları.
4 Dijital fotoğraf makinelerinde görüntünün sensör üzerinde nasıl oluştuğunu kavramak. Diyafram, obtüratör, enstantane, sensör, ISO kavramları.
5 Dijital fotoğraf makinelerinde odak uzaklığı kavramı ve Objektifler.
6 Fotoğraf makinelerinde alan derinliği kavramı. Alan derinliğinin odak uzaklığı ve diyafram ile ilişkisi
7 Fotoğraf çekimlerinde kompozisyon kuralları. Mimari, portre ve manzara fotoğrafları hakkında bilgilendirme. Örnek fotoğraf görsellerinin sunumu ve yorumlanması.
8 Fotoğraf çekimlerinde kompozisyon kuralları. Mimari, portre ve manzara fotoğrafları hakkında bilgilendirme. Örnek fotoğraf görsellerinin sunumu ve yorumlanması.
9 ARA SINAV
10 Fotoğraf makinelerinde hız kontrolü ve pan tekniği.
11 Fotoğraf makinelerinde hız kontrolü ve pan tekniği konusunda örnek fotoğraf görsellerinin sunumu ve yorumlanması.
12 Fotoğraf makinelerinde hız kontrolü ve pan tekniği konusunda örnek fotoğraf görsellerinin sunumu ve yorumlanması.
13 Akşam ve gece fotoğrafları hakkında bilgilendirme.
14 Akşam ve gece fotoğrafları konusunda örnek fotoğraf görsellerinin sunumu ve yorumlanması.
15 Akşam ve gece fotoğrafları konusunda örnek fotoğraf görsellerinin sunumu ve yorumlanması.
16 Fotoğraf stüdyosu ve ekipmanları
17 Fotoğraf stüdyosu ve ekipmanları
18 YARIYIL SONU SINAVI
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Fotoğraf kavramı hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2 Fotoğraf makinesi çeşitlerini tanıyacaktır.
3 Diyafram ve obtüratör arasındaki ilişkiyi tanıyacak, dijital fotoğraf makineleri ile tam profesyonel çekimler yapabilecektir.
4 Objektif çeşitlerini tanıyacak ve yerinde kullanabilecektir.
5 Fotoğrafta alan derinliği ve perspektif konularına hakim olacaktır.
6 Flaş çeşitlerini tanıyacak ve flaş kullanım teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
7 Fotoğraf çekimlerinde doğru kadraj ve kompozisyon oluşturabilecektir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Özer Kanburoğlu (2010) A’dan Z’ye Fotoğraf, Say Yayınları, ISBN: 9789754684599, İstanbul. İsa Akalın (2017) Dijital Fotoğrafçılık Hakkında Herşey, Şan Ofset Matbaacılık, ISBN: 978-605-84410-0-2, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar Öğr. Gör. Cihan Aybay - Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar