Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DÜZGÜN UZAYLAR-I İkinci Düzey MAT 637 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUAMMER KULA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. MUAMMER KULA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze
Dersin Amacı Kategori tanımı ve örnekler, Funktorlar ve özellikleri, Doğal dönüşümler ve doğal izomorfizimler, Bireflektf ve koreflectif alt kategorilerle alakalı temel bilgileri vermek, bu uzaylar arasındaki ilişkileri incelemek ve Metrik Uzaylar, Düzgün Uzaylar, Düzgün uzaylarda Tamlık, Kompaktlık, Bağlantılılık, Ayırma Aksiyomları kavramlarını vermektir. Yakınsak uzaylarla ilgili temel kavramlarını öğretmek, matematiksel düşünme ve yorum yapma yeteneği kazandırmak
Dersin Tanımı Kategori tanımı ve örnekler, Funktorlar ve özellikleri, Doğal dönüşümler ve doğal izomorfizimler, Bireflektif ve koreflektif alt kategoriler, Metrik Uzaylar, Tam Metrik Uzaylar, Düzgün Uzaylar ve örnekler, Düzgün Uzaylarda Kompaktlık, Bağlantılılık, Tamlık ve Ayırma Aksiyomları, Kent Uzaylar ve örnekler, Kent Uzaylarda Kompaktlık, Bağlantılılık, Tamlık ve Ayırma Aksiyomları..

Dersin İçeriği
1 Kategori tanımı, Funktorlar ve örnekler
2 Doğal dönüşümler ve doğal izomorfizimler
3 Bireflektif ve koreflektif alt kategoriler
4 Metrik Uzaylar, tam metrik uzaylar
5 tam metrik uzaylar ve örnekler
6 Düzgün uzaylar ve örnekler
7 Düzgün uzaylarda Bağlantılılık
8 ARA SINAV
9 Düzgün uzaylarda kompaktlık
10 Düzgün uzaylarda Tamlık
11 Kent uzaylar ve örnekler
12 Kent uzaylarda Bağlantılılık
13 Kent uzaylarda Bağlantılılık ve kompaktlık
14 Kent uzaylarda Ayırma Aksiyomları
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 kategori ve fanktorların özelliklerini kavrayabilme
2 Düzgün uzaylarının önemini anlayabilme ve yorumlayabilme
3 Kent uzaylarının önemini anlayabilme ve yorumlayabilme
4 Düzgün uzayların çarpımı, bölümü ve alt uzayları yorumlayabilme ve problemlere uygulayabilme
5 Kent uzayların çarpımı, bölümü ve alt uzayları yorumlayabilme ve problemlere uygulayabilme
6 Ayırma aksiyomları T0, T1, T2 ve T3 uzaylarını kavrayabilme ve bunlar arasındaki ilişkileri yorumlayabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • G. Preuss, Foundations of Topology, Kluwer Academik Publisher, 2002.
Yardımcı Kaynaklar • General Topology, Symour LIPSCHUTZ , Schaum’s Outline Series, Newyork (1965) • Topoloji ve Kategori, O. Mucuk, Nobel Yayınları 2. Baskı 2011 Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar