Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PROGRAMLANABİLİR LOJİK ELEMANLARA GİRİŞ Birinci Düzey EM 326 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET TURAN ÖZDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Modern sayısal devre tasarımı konusunda güncel donanım ve yazılım geliştirme araçları kullanarak, problem çözme ve uygulama becerilerinin oluşturulması.
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Sayısal tasarım, VHDL, FPGA ve programlanabilir devre donanımları hakkında genel bilgilerin verilmesi.
2 Tasarımların gerçekleştirileceği donanım ve yazılımların tanımlanması. Bu ürünlere ulaşmanın yöntemlerinin tarif edilmesi.
3 İnternet ortamında online, kayıtlı, yazılı, görsel ve diğer teknik materyallere ulaşılması.
4 VHDL dil yapısı, tasarım akışı, sentez editörü ve kodlama.
5 Kod mimarisi, entity, lirary, architecture tanımlamaları.
6 Önceden tanımlı ve kullanıcı tanımlı veri tipleri, bit, boolean, integer, real, signed, unsigned, std_logic gibi...
7 Aritmetik ve lojik operatörler.
8 Paralel kodlama (concurrent code).
9 Sıralı kodlama (sequential code).
10 Sinyal ve değişken tanımlamaları ve kullanımı.
11 VHDL ile kodlama ve uygulama örnekleri.
12 Sentez editörünün kullanımı ve kodların sentezlenmesi.
13 Kod simülasyonu ile kodların doğruluğunun incelenmesi.
14 Kodların donanımlara yüklenerek devre gerçeklemesinin sağlanması.
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Güncel sayısal tasarım konusunda kullanılan gereç ve yöntemlerin tanıtılması.
2 Modern devre tasarımı için giriş seviyesinde yetkinliğe ulaşılması.
3 Kompleks donanım tasarımlarının geliştirilmesine imkan verecek yazılım ve donanım gereçlerinin kullanımı becerisinin verilmesi.
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Circuit Design with VHDL, Volnei A. Pedroni, MIT Press, 2004
Yardımcı Kaynaklar VHDL for Logic Synthesis, Andrew Rushton, Jonh Wiley & Sons, 2001 VHDL Design Representation and Synthesis, Prentice Hall, 2000

Ders İle İlgili Dosyalar