Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ Üçüncü Düzey FBÖ 006 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Alandaki ileri teknolojilere yönelik olmak üzere İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi dallarında temel bilimsel Çalışmalar hakkında fikir sahibi olmak. Bu amaçla bilimsel düşünme yeteneğine sahip, disipliner arası fikirler geliştirebilen, bilgi ve teknoloji üretebilme yeteneğine sahip, girişimci, yenilikçi, yaratıcı genç öğretmen adaylarının yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı İnsan vücudunun anatomisi ve fizyolojisi

Dersin İçeriği
1 Beslenme ve metabolizma
2 Sindirim Sistemi
3 Solunum Sistemi
4 Dolaşım Sistemi
5 Boşaltım Sistemi
6 İskelet Sistemi
7 Kas Sistemi
8 Dişi Üreme Sistemi
9 Vize Sınavı
10 Erkek Üreme Sistemi
11 Döllenme ve Embriyo Gelişim Süreci
12 Endokrin Sistem
13 Sinir Sistemi
14 Duyu Organları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanları arasındaki ilişkiyi kavramak.
2 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olmak.
3 Fen eğitimindeki hedeflere uygun öğretim yöntemlerini seçmek ve uygulamak.
4 Fen eğitiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlamak ve geliştirmek.
5 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirmek.
6 Fen eğitimi alanında bilimsel süreç becerilerini kullanmak.
7 Bilimin doğası konusunda bilgi sahibi olmak.
8 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen ve Teknoloji Programının özelliklerini bilmek ve programı etkin bir şekilde uygulamak.
9 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirmek.
10 Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanımak.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
2 Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3 Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
4 Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
5 Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
6 Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
7 Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
8 Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
9 Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
10 Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 14 1 14
Ara sınavlara hazırlık 7 1 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 4 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     83
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hamalosmanoğlu, M., (2017), "İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi", Eğiten Yayınları, 2. Baskı, Ankara
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar