Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TIPTA MANYETİK REZONANS GÖRÜNTÜLEMEYE GİRİŞ Üçüncü Düzey BFZ 525 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yalnızca Yüksek Lisans öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Turkce
Koordinatör DOÇ. DR. ZEHRA FİLİZ KARAMAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. FAZİLE CANTÜRK TAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araştırma görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Ders sınıf dersleri ve sunumlar şeklinde incelenecek, öğrencilerin derslere katılımı, ödevlerini yapması, kitap ve makale okumaları beklenecektir.
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenciye Manyetik Rezonans Görüntülemenin temelleri ve tıpta uygulamarı hakkında bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Manyetik Rezonans Görüntülemenin temelleri ve tıpta uygulamarı hakkında bilgi vermektir.

Dersin İçeriği
1 MR Görüntüleme Tarihi ve Temelleri: Ekipman ve Protokoller
2 Manyetizasyon ve Presesyon: Klasik ve Kuantum Yaklaşımı
3 Rezonans ve Bloch Denklemi
4 Doku Relaksasyonu: T1 ve T2
5 RF ve Kesit Seçimi
6 Faz ve Frekans Kodlama ve K-Uzayı
7 Görüntü Rekonstrüksiyonu: Fourier transform
8 Spin Eko ve Gradient Eko sekanslari
9 Baskılama ve Inversiyon teknikleri
10 Görüntü parametreleri ve Protokol Optimizasyonu
11 Görüntü artifaktları
12 MR cihazını tanıma ve MR Güvenliği
13 Ileri teknikler: Difüzyon MRG
14 Ileri teknikler: MR Spektroscopy
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler MR fiziği: Manyetizasyon, Rezonansı tanımlayabilecek
2 Öğrenciler MR fiziği II: Relaxasyon Mekanizmalari bilecek
3 Öğrenciler Pulse Sekans Diagramlari, Spin Eko ve Gradient Eko sekansları bilecek
4 Öğrenciler Uzaysal kodlama: Kesit secimi, gradientleri tanımlayabilecek
5 Öğrenciler Uzaysal kodlama: k-uzayi, Fourier transformu tanımlayabilecek
6 Öğrenciler MR da Görüntü Kontrastı: T1, T2.. Görüntü parametreleri ve optimizasyonu tanımlayabilecek
7 Öğrenciler görüntü artifaktlarını tanımlayabilecek
8 Öğrenciler MR cihazını tanıma ve MR Güvenliğini tanımlayabilecek
9 Öğrenciler Difüzyon Ağırlıklı MRG, Difüzyon Tensör Görüntülemeyi tanımlayabilecek Öğrenciler Fonksiyonel MRG tanımlayabilecek
10 Öğrenciler MR spectroskopisini tanımlayabilecek Öğrenciler MR Anjiyo ve Kardiak Uygulamalarını tanımlayabilecek

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 56 2 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 20 2 40
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 40 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders kitapları web sayfası MRI studio
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar