Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ Birinci Düzey FBÖ 009 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Canlı çeşitliliğinin önemini ve Türkiye''nin bitki ve hayvan türleri açısından zenginliğinin nedenlerini kavratmak. Türkiye''nin biyolojik zenginliğinin dünyaya göre durumunu ve bu zenginliği korumanın önemini kavratmak.
Dersin Tanımı Biyolojik çeşitliliğin kaynakları Türkiye’nin fitocoğrafik bölgeleri Karasal ve sucul ekosistemler ve Türkiye örnekleri Sulak alanlar ve önemi Endemizm ve Türkiye’nin endemik hayvan ve bitkileri Türkiye’nin gen merkezi olduğu canlı familyaları ve bu canlıların gen merkezleri Türkiye’nin Kuş, Memeli, Kelebek, Balık, Sürüngen, İki yaşamlı, Açık tohumlu, Kapalı tohumlu, Endemik bitki, Mantar ve Yabani çiçeklerine ait örnekler Biyoçeşitliliği koruma yöntemleri

Dersin İçeriği
1 Biyolojik çeşitlilik nedir ve önemi
2 Biyolojik çeşitliliğin kaynakları
3 Türkiye’nin fitocoğrafik bölgeleri
4 Karasal ekosistemler ve Türkiye örnekleri
5 Sucul ekosistemler ve Türkiye örnekleri
6 Sulak alanlar, önemi ve ülkemizde bulunan önemli sulak alanlar
7 TEndemizm ve Türkiye’nin endemik hayvan ve bitkileri
8 Türkiye’nin gen merkezi olduğu canlı familyaları ve bu canlıların gen merkezleri
9 Türkiye’nin Endemik bitki, Mantar ve Yabani çiçeklerine ait örnekler
10 Türkiye’nin Açık tohumlu ve Kapalı tohumlu bitkilerine ait örnekler
11 Türkiye’nin Kuş, Memelilerine ait örnekler
12 Türkiye’nin Kelebek, Balık, Sürüngenlerine ait örnekler
13 Biyoçeşitliliği koruma yöntemleri
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiye’nin bitki ve hayvan türlerinin zenginliğinin nedenlerini listeler.
2 Türkiye’nin fitocoğrafik bölgelerini ve özelliklerini açıklar.
3 İklim ve coğrafyanın biyoçeşitliliğe etkisini açıklar.
4 Karasal ve sucul ekosistemleri ve bunların zenginlikteki etkisini açıklar.
5 Biyolojik zenginliği korunmanın önemini ifade eder.
6 Sulak alanlar ve biyoçeşitlilik için önemini açıklar.
7 Endemizmi ve Türkiye’nin endemizm açısından zenginliğini açıklar.
8 Türkiye’nin canlı türleri açısından önemli bir gen merkezi olduğunu açıklar, örnekler verir.
9 Türkiye’de bulunan canlı türlerinin temel gruplarına ait örnekler verir.
10 Biyolojik zenginliği koruma yöntemlerini bilir ve açıklar.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 5 70
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Genel ve Türkiye Zoocoğrafyası, Prof. Dr. Ali Demirsoy, METEKSAN Yayınları, 625 s, Ankara, 1996 Turkiye Amfibileri (Monografi), Prof. Dr. Ali Demirsoy, METEKSAN Yayınları, 69 s, Ankara, 1997 Turkiye Sürüngenleri (Monografi), Prof. Dr. Ali Demirsoy, METEKSAN Yayınları, 205 s, Ankara, 1997 Turkiye Memelileri (Monografi), Prof. Dr. Ali Demirsoy, METEKSAN Yayınları, 292 s, Ankara, 1998 Turkiye Kuşları (Monografi), Prof. Dr. Ali Demirsoy, METEKSAN Yayınları, 520 s, Ankara, 1998
Yardımcı Kaynaklar www.trakus.org www.tramem.org www.trakel.org Biyolojik Çeşitlilik Prof.Dr.Kani Işıklı(Google Akademik) Biodiversity of Turkey Ekolojik Denge ve Yok Olan Değerlerimiz, Çevre Dergisi, Uzm. Süleyman Başlar-Nurettin Şahin, Buca Eğitim Fakültesi Biyoloji Anabilim Dalı, İzmir

Ders İle İlgili Dosyalar