Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 1 İkinci Düzey İME 701 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM BAYAZIT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. İbrahim BAYAZIT, Prof. Dr. Danyal SOYBAŞ, Prof. Dr. Cemalettin IŞIK, Prof. Dr. Onur Alp İLHAN, Prof. Dr. Fatma BOZKURT YOUSEF, Doç. Dr. Sevim SEVGİ, DOç. Dr. Serhat AYDIN, Doç. Dr. Fatma Berna BENLİ, Dr. Öğretim Üyesi Merve KIRNAP DÖNMEZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ----
Dersin Veriliş Şekli Yüz-yüze
Dersin Amacı Yüksek Lisans Tez yazımı için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması
Dersin Tanımı Ders kapsamında, Yüksek Lisans Tez çalışmalarının yürütübilmesi için gerekli olan alanlarda (alan yazın taraması, teork/kuramsal çerçeve, araştırma yöntemleri, veri analizi teknikleri, akademik yazma kuralları, vs.) öğrencilerin bilgi ve beceri geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Tez konusunun belirlenmesine ilişkin çalışmaların yürürtlmesi
2 Alan yazın çalışmalarının yürütülmesi
3 Alan yazın çalışmalarının yürütülmesi
4 Araştırmanın amacının ve araştırma problemlerinin belirlenmesi
5 Tez çalışmasında kullanılacak araştırma yönteminin belirlenmesi
6 Veri toplama süreçlerine ilikin çalışmaların yürütülmesi
7 Veri toplama süreçlerine ilikin çalışmaların yürütülmesi
8 Veri toplama süreçlerine ilikin çalışmaların yürütülmesi
9 Ara sınav
10 Veri analiz teknikleri ve teorik/çerçeve konularında çalışmaların yürütülmesi
11 Verilerin analizi konusunda çalışmaların yürütülmesi
12 Verilerin analizi konusunda çalışmaların yürütülmesi
13 Araştırma bulgularının teorik/kursamsla çerçeve bağlamında anlaşılması ve yorumlanmasına ilişkin çalışmaların yürütülmesi
14 Yüksek Lisans Tezi''nin yazımı için ön çalışmaların ve planlamaların yapılması
15 Tez yazım çalışmalarının yürütülmesi
16 Tez yazım çalışmalarının yürütülmesi
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Gücel ve özgün bir tez konusu belirleyebilme
2 Güncel literatür bilgilerine ulaşabilme, bunalr üzerinde analitik ve kritik okumalar yapabilme ve yapılan okumalardan eldeki tez çalışması için gerekli çıkarımları yapabilme
3 Tezin amacını net ve anlaşılır bir şekilde ortaya koyabilme
4 Çalışmanın amacıyla uyumlu araştırma problemlerini ve alt problemleri belirleyebilme
5 Çalışmanın amacına hizmet eden araştırma yöntemini belirleyip uygulayabilme
6 Veri toplama ve anaiz süreçlerinin yürütülmesi için gerekli bilgi ve becerilerin edinilmesi
7 Ulaşılan bulguları yorumlayabilmek ve çıakrımlarda bulunabilmek için gerekli teorik bakış açılarının geliştirilmesi
8 Tez çalışmasıyla alakalı içerik ve zaman açılarından düzenleme ve planlama yapabilme becerileri geliştirmek
9 Akademik yazma becerilerinin geliştirimesi
10 Araştırma bulgularından bilimsel yayın (poster, bildiri, makale, vs.) üretebilmek için gerekli bilgi ve becerilerin geliştirilmesi

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir. Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir.
2 Matematik eğitimi ve eğitim ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrar. 6-
3 Çalıştığı dönem ve bölgeye ait belge ve kaynakları okuyup değerlendirebilir.
4 Matematik eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve öğretim amacıyla kullanabilir
5 Alanında elde ettiği bulguları diğer disiplin alanlarında yapılan çalışmalarla bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir.
6 Araştırma, öğretim veya sunum amacı ile her türlü görsel ve işitsel teknolojileri kullanabilir.
7 Matematik eğitimi alanında var olan bir sorunu farkedebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir.
8 Matematik eğitiminde kullanılan yöntem ve sistemlerde karşılaşılabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak yeni stratejik yaklaşımlar ve çözümler geliştirebilir.
9 Araştırma, uygulama, ve öğretim çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir.
10 Matematik eğitimi ile ilgili bilgi ve bulguları eleştirel ve tarafsız bir şekilde değerlendirebilir.
11 Matematik eğitimi ve eğitim alanlarında kendisinin veya diğer uzmanların yaptığı çalışmaları her kesimden insana yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli ve anlamlı bir şekilde aktarabilir.
12 Mesleki Gelişim ve Yaşamboyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
13 Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirmek üzere yapılacak çalışmalara öncülük edebilir.
14 Bir yabancı dilde en az “Avrupa Dil Portföyü B2 Genel” düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
15 Matematik eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 15 1 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 15 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Hiebert, J., & Lefevre, P. (1986). Conceptual and Procedural Knowledge in Mathematics: An Introductory Analysis. In J. Hiebert & P. Lafevre (Eds.), Conceptual and Procedural Knowledge; The Case of Mathematics. New Jersey: Lawrence Erlbaum. Fosnot, C. T. (2005). Constructivism: Theory, Perspectives and Practice. London: Teachers College Press. Merriam, S. B. (2009). Nitel araştırma (3. Baskı). (Turan, S. Çev. Ed.) Ankara: Nobel Yayın. Merriam, S. B. (2009). Qualitative research (Second edition). San Francisco: Jossey-Bass. Miles, M.B. ve Huberman, A.M. (2016). Nitel veri analizi (2. Baskı). (Akbaba, S ve Ersoy, A. Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi

Ders İle İlgili Dosyalar