Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALKLA İLİŞKİLER VE KRİZ YÖNETİMİ İkinci Düzey HİT 532 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA AKDAĞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Halkla ilişkilerde krizi modeller ve uygulamalar açısından değerlendirmektir
Dersin Tanımı Kriz yönetimini halkla ilişkiler açısından inceleyen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Kriz İletişimi
2 Kriz İletişim Modelleri
3 Kriz İletişim Modelleri
4 Kriz Dönemleri ve Kuruluşlar
5 Özel Kuruluşlarda Kriz İletişimi
6 Kamu Kuruluşlarında Kriz İletişimi
7 Sivil Toplum Kuruluşlarında Kriz İletişimi
8 Vize Haftası
9 Uluslararası Alanda Kriz İletişimi
10 Uluslararası Alanda Kriz İletişimi
11 Kriz Dönemlerinde Halkla İlişkiler Uygulayıcılarının Rolleri
12 Kriz Dönemlerinde Çözüm Odaklı İletişimsel Eylemler
13 Kriz Dönemlerinde Çözüm Odaklı İletişimsel Eylemler
14 Final Haftası
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 In terms of public relations to understand the impact and importance of crisis communication management
2 To Interpret crisis communication types and models through applications
3 To gain crisis and problem solving ability as a public relations specialist
4 Having information on crisis management
5 To understand what that impact the organization of successful and unsuccessful crisis management
6 Kriz yönetimi açısından halkla ilişkilerin önemini kavramak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kriz Yönetimi İletişimsel Temelde Çözüm Odaklı Yaklaşımlar (ed.M.Akdağ-Ü.Arklan)Literatürk Yayıncılık, Konya, 2014
Yardımcı Kaynaklar Sapriel, Caroline (2003). “Effective Crisis Management: Tools and Best Practice for The New Millennium”, Journal of Communication Management, 7(4), pp.348-355.

Ders İle İlgili Dosyalar