Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİRLEŞTİRME VE SELEKSİYON METOTLARI İkinci Düzey VZT 511 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. BİLAL AKYÜZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Davut BAYRAM
Dersin Veriliş Şekli Ödev, sunu şeklinde Seleksiyon ve Birleştirme Metotları dersinde teorik bilgiye dayalı bir öğrenme metodu izlenecektir
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere Seleksiyon ve Birleştirme Metotları hakkında bilgi verilir
Dersin Tanımı Melezleme ve seleksiyon nedir? nasıl uyugulanır

Dersin İçeriği
1 Seleksiyon Nedir?
2 Seleksiyonun Önemi
3 Varyasyon Nedir?
4 Fenotipik Varyansın Unsurları
5 Kalıtım Derecesi
6 Bir Karakter İçin Seleksiyon Metotları
7 Bir Karakter İçin Seleksiyon Metotları
8 Birden Fazla Karakter İçin Seleksiyon Metotları
9 Birden Fazla Karakter İçin Seleksiyon Metotları
10 Erkek damızlıklarda seleksiyon
11 Dişi damızlıklarda seleksiyon
12 Yetiştirme Metotları
13 Saf Yetiştirme
14 Akrabalık
15 Melezleme
16 Melezleme Metodları
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Melezleme nedir
2 Melezleme çeşitleri ve amaçları
3 Hibridizasyon nedir
4 Seleksiyon nedir
5 Seleksiyon yöntemleri
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 4 8 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar