Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAVA UZAY YAPILARI İkinci Düzey UZM303 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI DURMUŞOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Melih Yıldız
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Örgün
Dersin Amacı Hava Uzay Yapıları dersinin amacı, öğrencilere havacılık ve uzay endüstrisinde kullanılan yapısal unsurların tasarımı, analizi ve üretimi konularında temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Hava Uzay Yapıları dersi, havacılık ve uzay endüstrisinde kullanılan yapısal malzemelerin, bileşenlerin ve sistemlerin incelenmesini içerir. Ders, uçak, roket, uydu ve diğer havacılık ve uzay araçlarının tasarımı ve üretimi için gerekli olan temel prensipleri kapsar.

Dersin İçeriği
1 Yapısal malzemelerin özellikleri ve davranışı (metal, kompozit, seramik)
2 Yapısal malzemelerin özellikleri ve davranışı (metal, kompozit, seramik)
3 Yapısal elemanlar ve bileşenler (kanatlar, gövdeler, motor montajları, roket gövdeleri)
4 Yapısal elemanlar ve bileşenler (kanatlar, gövdeler, motor montajları, roket gövdeleri)
5 Malzeme mekaniği ve mukavemeti
6 Yapısal analiz yöntemleri (finite elemanlar yöntemi, analitik yöntemler)
7 Yapısal analiz yöntemleri (finite elemanlar yöntemi, analitik yöntemler)
8 Vize
9 Yük taşıma ve dağıtma sistemleri
10 Aeroelastisite (aeroelasticity)
11 Uzay ortamında yapısal tasarım ve dayanıklılık
12 Test ve sertifikasyon süreçleri
13 Test ve sertifikasyon süreçleri
14 Test ve sertifikasyon süreçleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Havacılık ve uzay endüstrisinde kullanılan yapısal malzemelerin özelliklerini ve davranışını anlamak.
2 Yapısal analiz ve tasarım yöntemlerini kullanarak yapısal bileşenlerin performansını değerlendirmek.
3 Malzeme seçimi ve tasarım optimizasyonu yapabilmek.
4 Yapısal sistemlerin yük taşıma kapasitesini hesaplamak ve dağıtmak.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2 Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3 Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4 Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5 Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6 Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7 Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10 Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11 Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12 Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14 Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15 Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16 Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17 Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     113
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar