Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KORE EDEBİYATI I Birinci Düzey KDE309 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HATİCE KÖROĞLU TÜRKÖZÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF.. DR. HATİCE KÖROĞLU TÜRKÖZÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Kore edebiyatının incelenmesi ile dünyadaki yeri ve öneminin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Kore Edebiyatına ilişkin giriş düzeyinde bilgiler verilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Edebiyat Nedir? Edebiyata Genel Bir Bakış
2 Edebi akımlar
3 Edebiyat Kuramları
4 Edebi Türler
5 Antik Dönem Kore Edebiyatı
6 Üç Krallık Dönemi Edebiyat
7 Üç Krallık Dönemi Edebiyat
8 ARA SINAV
9 Goryo 1. Dönem Edebiyatı
10 Goryo 2. Dönem Edebiyatı
11 Coson Hanedanlığı 1. Dönem Edebiyatı
12 Coson Hanedanlığı 2. Dönem Edebiyatı
13 Klasik Döneme Ait Eser 1
14 Klasik Döneme ait Eser 2
15 FİNAL SINAVI
16 -
17 -
18 -
19 -
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kore Klasik Edebiyatına dair genel bilgi sahibi olur
2 Kore Klasik Edebiyatını kronolojik olarak değişim ve gelişim sürecini gözlemler
3 Kore''nin düşünce yapısını öğrenir.
4 Klasik döneme ait yazar ve eserleri öğrenir
5 Edebi eserleri karşılaştırmalı olarak düşünebilir, tartışabilir
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 11 33
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Köroğlu Türközü Hatice, Klasik Kore Edebiyatı, Kimlik yayınları, 2023
Yardımcı Kaynaklar 1. Choi Woon Shik vd. ,Yabancılar İçin Kore Edebiyatı, Bogosa yayınları Seoul-Kore 2010 (??? ?, ???? ?? ???, ???, ?? 2010) 2. Kim Hyungggyu, Understanding Korean Litarature, 1997, Amerika 3. Peter H. Lee ,A History of Korean Literature, Cambridge Universitesi basımevi,2003 5. Ders notları ve makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar