Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ROMANA GİRİŞ - II Birinci Düzey ELIT204 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ELIT 203 Romana Giriş I
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Emel Aycan Asma
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı İngiliz Romanlarına aşinalık kazandırmak ve roman incelemesine giriş yapmak
Dersin Tanımı Bu ders ELIT 203 Romana Giriş dersinin devamı niteliğindedir. 18. Yüzyıldan itibaren öne çıkan İngliz Romanları ele alınacaktır.

Dersin İçeriği
1 Müfredatın sunulması, romanın kavram olarak terminolojisinin, tarihinin, ortaya çıkışının ve türlerinin tartışılması.
2 Roman analizi(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi):Mary Shelly''''nin Frankestein adlı romanı
3 Roman analizi(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi):Mary Shelly''''nin Frankestein adlı romanı
4 Roman analizi(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi):Mary Shelly''''nin Frankestein adlı romanı
5 Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi):Jane Austen''''ın Aşk ve Gurur adlı eseri
6 Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi):Jane Austen''''ın Aşk ve Gurur adlı eseri
7 Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi):Jane Austen''''ın Aşk ve Gurur adlı eseri
8 Ara sınav
9 Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi):Oscar Wilde''''ın Dorian Gray''''in Portresi adlı eseri
10 Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi)Oscar Wilde''''ın Dorian Gray''''in Portresi adlı eseri
11 Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi)Oscar Wilde''''ın Dorian Gray''''in Portresi adlı eseri
12 Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi)Emily Bronte''''nin Uğultulu Tepeler adlı romanının analizi
13 Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi)Emily Bronte''''nin Uğultulu Tepeler adlı romanının analizi
14 Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi)Emily Bronte''''nin Uğultulu Tepeler adlı romanının analizi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İngiliz Romanlarını Tanır
2 Roman üzerine inceleme aşamalarını bilir
3 Seçilen roman metni üzerinde yorum ve analiz yapabilir.
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Ameliyat odasındaki bütün alet ve cihazların periyodik kontrollerini yaptırır.
4 Ameliyat masasının her ameliyattan önce kontrolünü sağlar, hazır hale getirir ve gerekli malzemeleri hazırlar.
5 Ameliyat için hastaya uygun pozisyon verir.
6 Ameliyat sonrasında cerrahi aletlerin, malzemelerin ve ortamın dezenfeksiyonunu sağlayarak yeniden kullanıma hazır hale getirir.
7 Ameliyat sırasında hastadan çıkartılan herhangi bir cerrahi materyalin uygun bir şekilde ilgili birime gönderilmesini sağlar.
8 Cerrahi malzemelerin sterilizasyonunu ve uygun şartlarda muhafaza edilmesini sağlar.
9 Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası transportuna yardımcı olur.
10 Cerrahi işlem sırasında hekimin uygun gördüğü durum ve şekilde cerrahi ekibe dahil olur.
11 Kendi alanı ile ilgili teknolojileri kullanır.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Studying the Novel by Jeremy Hawthorne, Edward Arnold Publications
Yardımcı Kaynaklar Aspects of the Novel by E. M. Forster

Ders İle İlgili Dosyalar