Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AFETLERDE ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ İkinci Düzey SEC 240 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALİ BAŞGÜN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Ali BAŞGÜN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Afetlerde acil sağlık hizmetleri ve afetlerde ilk yardım uygulamaları konusunda öğrencilere bilgi vermek.
Dersin Tanımı Afetlerin özellikleri, Hızlı durum değerlendirmesi, Afetlerde acil sağlık hizmetlerinin özellikleri , Afetlerde doğru davranışlar, Afetlerde ilk yardım ve triaj uygulamaları.

Dersin İçeriği
1 Derse Giriş, Ders tanıtımı, planı ve amacı, Afetler/Olağan Dışı Durumlar
2 Afetlerin Sınıflandırılması
3 Afetlere İlişkin Mevzuat
4 Türkiye''''''''de Afet ve Önemi
5 Afet Yönetimi ve Planlanması
6 Afet Yönetimi Sistemi
7 Türkiye''''''''de Afet Yönetimi
8 Afetlerde Acil Sağlık Hizmetleri Verilmesinde Engeller
9 Vize
10 Afetlerde Sağlık Hizmetleri Ara sınav değerlendirmesi. Sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması
11 Afetlerde TRİAJ
12 Afetlerde TRİAJ
13 Afetlerde ilk Yardım I
14 Afetlerde ilk Yardım II
15 Afet Sırasında Doğru Davranışlar
16 Afet Sırasında Doğru Davranışlar
17 Final
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Afetlerin özelliklerini tanımlar,
2 Afetlerde yönetimi konusunda bilgi sahibi olur.
3 Afetlerde acil sağlık hizmetleri organizasyonlarını belirtir.
4 Afetlerde TRİAJ ve ilk yardım uygulamalarını bilir.
5 Afet sırasında doğru davranışları tanımlar
6 Afetlere karşı farkındalığı artar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 5 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 9 9
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı DERS NOTLARI
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar