Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EROZYON ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ İkinci Düzey TO 501 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMA KAPLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğretim Üyesi Sema KAPLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğretim Üyesi Sema KAPLAN
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Amacı Öğrencilere su ve rüzgar erozyonu araştırma yöntemlerinin tanıtılması ve sonuçların yorumlanması ile ilgili becerilerin kazandırılması.
Dersin Tanımı Standart erozyon parselleri, yapay yağmurlama testleri, rüzgar tünelleri ve kullanım amaçları, USLE, RUSLE, WEPS,WEQ, RWEQ modellerinin tanıtımı ve parametrelerinin incelenmesi

Dersin İçeriği
1 Toprak Erozyonu Genel Kavramlar,
2 Su Erozyonu,
3 Su Erozyonu Şekilleri ve İşleyiş Mekanikleri,
4 Su Erozyonu Ölçme Yöntemleri,
5 Su Erozyonu Modelleri,
6 Su Erozyonu Kayıplarının Tahmin Edilmesi,
7 Vize
8 Su Erozyonu Önleme Yöntemleri,
9 Rüzgar Erozyonu,
10 Rüzgar Erozyonu Şekilleri ve İşleyiş Mekanikleri,
11 Rüzgar Erozyonu Ölçme Yöntemleri,
12 Rüzgar Erozyonu Kayıplarının Tahmin Edilmesi,
13 Rüzgar Erozyonu Modelleri
14 WEQ ve RWEQ Eşitlikleri
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma yöntemlerinin tanıtımı
2 Su erozyonu için uygun araştırma yönteminin belirlenmesi
3 Verilerin analizi ve hesaplama becerisi
4 Rüzgar erozyonu doğrudan ölçüm yöntemleri ve uygun alet seçimi
5 Rüzgar tünellerinin kullanım amacı ve deneme kurgula becerisi
6 Su ve rüzgar erozyonu tahmin modelleri ve eşitliklerinin kullanım becerisi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2 Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4 Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7 Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8 Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     66
AKTS     2.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar