Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEK ÇALGISI III (UD) Üçüncü Düzey GTM 201.1 3 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bireysel Çalgı II dersini başarıyla tamamlamış olmak.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. N. Oya Levendoğlu Öner
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Uygulamalı ve bire bir olarak yürütülür.
Dersin Amacı Ud sazını geleneksel Türk müziği icrasında etkili olarak kullanmak.
Dersin Tanımı Bu ders çalgı eğitimi ve öğretimini, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri teknik alıştırma ve etütleri, ud literatürünü aşamalı olarak öğrenme ve öğretme tekniklerini kapsar.

Dersin İçeriği
1 İkinci pozisyonda sesler.
2 2- Buselik makamında etütler.
3 3- Rast makamında etütler.
4 4- Uşşak makamında etütler
5 5- Hüseyni makamında etütler.
6 6- Neva makamında etütler.
7 7- Isfahan makamında etütler.
8 8- SINAV
9 9- Muhayyer makamında etütler.
10 10- Hicaz makamında etütler.
11 11- Hicaz makamında etütler
12 12- Nikriz makamında etütler.
13 13- 2. pozisyon için parmak etütleri.
14 2. pozisyon için parmak etütleri.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İkinci pozisyonda temiz ses elde edebilme.
2 Uşşak, Hüseyni, Muhayyer, Neva, Isfahan ve Hicaz makamlarındaki baskıları temiz elde edebilme.
3 İkinci pozisyonda kıvrak bir sağ ve sol el tekniği uygulayabilme
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Halk sağlığı hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Halk sağlığı hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Halk sağlığı hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     181
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Cinuçen Tanrıkorur Ud Metodu.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar