Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TAŞ ATÖLYE Üçüncü Düzey HEY405.1 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. OSMAN YILMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. OSMAN YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Dersin içeriğine dair açıklamalar. Desen, modelaj ve alçı ve benzeri malzemelerle özgün bir projenin maketi yapılır. Maketi yapılan proje yontu tekniğine uygun bir şekilde taş üzerinde gerçekleştirilir. Arasınava kadar bir çalışma, arasınavdan sonra final için de özgün bir çalışma yapılır.
Dersin Amacı Yontu yoluyla, bir taş kütlesinden özgün eserler yapmak.
Dersin Tanımı Yontu tekniğiyle, taşın biçim dilinde, taş üzerinde imgeler yaratarak üç boyutlu düşünme ve eser yaratma gücünün geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği
1 Ders içeriği ve dersin işlenişiyle ilgili açıklamalar.
2 Uygulanmak üzere özgün bir proje için biçimsel ve fikirsel araştırmaların yapılması. Taş Heykel Sanatı hakkında araştırma ödevinin verilmesi.
3 Yapılan biçimsel araştırmaların maketlere dönüştürülmesi.
4 Maketin tamamlanması ve uygulamaya geçilmesi.
5 Uygulama çalışmalarının eleştirel olarak sürdürülmesi.
6 Uygulama çalışmalarının eleştirel olarak sürdürülmesi.
7 Çalışmanın amacına uygun sonuçlandırılması. Taş heykel sanatıyla ilgili verilen ödevin teslim edilmesi.
8 Ara sınav
9 Yapılan ve yapılması gereken çalışmalar hakkında değerlendirmeler ve yeni özgün bir projenin başlaması.
10 Proje araştırmalarının değerlendirilmesi.
11 Proje araştırmalarının değerlendirilmesi ve maket yapımına geçilmesi.
12 Maketten uygulamaya geçilmesi.
13 Uygulama çalışmalarının eleştirel olarak sürdürülmesi.
14 Projenin amacına uygun bir şekilde sonuçlandırılması.
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Heykel sanatında taşa ait geleneksel uygulama biçimlerinin tekniklerini öğrenir ve uygulayabilir.
2 Sanatta taşa ait geleneksel uygulama biçimlerinin yanı sıra yeni yaklaşım ve teknikler öğrenir.
3 Yaratıcı ve özgün düşünerek yeni projeler geliştirebilir.
4 Taş heykel yapma tecrübesiyle farklı katı malzemeleri de şekillendirme gücünü elde eder.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 6 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Taş heykel sanatıyla ilgili yazılı ve görseller içeren kitaplar, dergiler vb. yayınlar.
Yardımcı Kaynaklar İnternet üzerinden ulaşılan kaynaklar.

Ders İle İlgili Dosyalar