Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VARLIK FELSEFESİ PROBLEMLERİ İkinci Düzey FEL 525 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri bir felsefe bölümü lisans programında en az 18 kredi ders almış olmak.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı musa duman
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüzyüze eğitim, tartışma, sunum
Dersin Amacı Heidegger'in varlık görüşünü tartışmak
Dersin Tanımı Hiedegger'in varlık düşüncesi

Dersin İçeriği
1 varlık sorusu
2 varlık kavramı
3 fenomenoloji
4 felsefe geleneğinde varlık
5 ontoloji ve teoloji
6 varlık, anlam ve hakikat
7 Heidegger'in dünya kavramı
8 ara-sınav
9 zamansallık
10 ölüm ve varoluş
11 geleneksel zaman eleştirisi
12 kaygı ve varoluş
13 sahicilik, varoluş ve varlık sorusu
14 final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 öğrenci Heidegger'in Varlık ve Zaman'da ele aldığı temel sorunları bilir
2 bu sorunları tartışır ve analiz eder
3 bu sorunlara Heidegger'in verdiği cevaplara eleştirel yaklaşabilir
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir
2 Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir
3 Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir
4 Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir
5 Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir
6 Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir
7 Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
8 Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir
9 Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır
10 Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir
11 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir
12 Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır
13 Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur
14 Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir
15 Felsefi literatüre katkıda bulunur
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 8 40
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 6 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı M. Heidegger, Varlık ve Zaman (Agora yay.)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar