Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ BİYOMALZEMELER VE UYGULAMALARI İkinci Düzey MBM 506 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Gülşen AKDOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli TEORİK/YÜZ YÜZE
Dersin Amacı İleri Biyomalzemeler / Biyomekanik konusunda bilgi ve problem çözme kabiliyeti kazandırmak.
Dersin Tanımı İleri Biyomalzemeler ve Biyomekanik konularında detaylı bilgiler içermektedir.

Dersin İçeriği
1 Biyomateryalin tanımı,
2 Biyomekaniğin çalışma alanları
3 Biyomekanik problem örnekleri
4 Biyomekanik problemlerin çözüm yöntemleri
5 Biyomateryalin çalışma alanları,
6 Biyomateryallerin yapısı ve özellikleri.
7 Metaller
8 Polimerler
9 Seramikler
10 Kompozitler
11 Doğal malzemeler
12 Emilen (absorb olabilen) ve diğer malzemeler
13 Malzemelerin biyolojik dokularda kullanımı
14 Deri, çene implantları, tüm eklem cerrahisi, diş hekimliğindeki uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İleri Biyomalzemeler konusunda bilgi ve problem çözme kabiliyeti kazandırmak.
2 Biyomekanik konusunda bilgi ve problem çözme kabiliyeti kazandırmak.
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar