Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ŞANTİYE YÖNETİMİ Birinci Düzey MİM S90 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ZÜBEYDE ÖZLEM PARLAK BİÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, Rehberli okuma ve araştırma, öğrenci merkezli bireysel çalışma, Problem Çözme.
Dersin Amacı Öğrencilere çağdaş şantiye yönetim bilgisini kazandırabilmek, mimarların da şantiyede etkin görev ve sorumluluk alması gerektiğinin bilincini verebilmek. TUS olarak veya yapı denetim şirketinde denetçi olarak sorumluluklarının bilincine vardırmak. İş ve işçi güvenliğinin önemini kazandırmak.
Dersin Tanımı Şantiye Yönetimi ile ilgili genel saha ve pratikte kullanılabilecek tanımlar, bir şantiyenin organizasyonu ve yönetimi, şantiyede nakliye, işçi, yönetici, müteahhit problemleri. İş ve işçi güvenliği bilgisini vermek

Dersin İçeriği
1 öğrencilerle tanışma ve dersi tanıtma
2 Şantiye Yönetimi ile ilgili genel saha bilgileri
3 şantiyede pratikte kullanılabilecek tanımlar,
4 bir şantiyenin organizasyonu ve yönetimi,
5 şantiyede nakliye, işçi, yönetici, müteahhit problemleri.
6 Şantiye planı
7 Şantiyede bulunması gereken alanlar
8 VİZE
9 İş ve işçi güvenliği bilgisini vermek
10 uygulama şantiye seçilmesi
11 arazi çalışmaları
12 arazi çalışamalarına devam edilecek
13 öğrenci ödev kontrolü
14 öğrenci sunumları
15 öğrenci sunumlarının tamamlanması
16 FİNAL
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Şantiye Yönetimi; mimarlık eğitiminin bitmesi ile mezunların yapım aşamasını da ele alabilmesi ve önemini kavraması
2 öğrencilerin saha bilgilerinin olmamasının iş bulma ve uygulamada getireceği olumsuzlukları ve/veya artıları tanıma/tanıtma
3 ele alınan içerik, kuramsal bilgi ve teknik boyutta mimari bir girdi olarak şantiyenin (uygulama) öneminde doğruluklar sağlar .
4 iş sağlığı ve güvenliği bilgilerinin verilmesi
5 şantiye yönetiminin işçi, malzeme, araç gibi zorluklarının çözülmesi
6 şantiye sahasının yerleşiminde optimum çüzüm getirilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2 Tasarım Düşüncesi Becerisi
3 Kuramsal Bilgi Becerisi
4 Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5 Eleştirel Düşünme
6 Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7 Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8 Geniş Kapsamlı Tasarım
9 İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10 Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11 Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12 Taşıyıcı Sistemler
13 Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14 Proje ve Yapım Yönetimi
15 Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16 Sürdürülebilir Tasarım
17 Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18 Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19 Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • Yrd. Doç. Dr. Z. Özlem PARLAK BİÇER ders notları
Yardımcı Kaynaklar • Farklı üniversitelerin ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar