Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YABANCI OT EKOLOJİSİ Üçüncü Düzey ZBK605 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. DOĞAN IŞIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ENDER ŞAHİN ÇOLAK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze teorik
Dersin Amacı Yabancı otların vejetatif, generatif gelişimi ve çimlenme üzerine ekolojik faktörlerin etkisi
Dersin Tanımı Dünya daki önemli yabancı ot türleri ve bu türlerin dağılımı. Herbolojinin ana prensipleri ve yabancı otlanmaya, çimlenme, vejetatif gelişme, generatif gelişme esnasındaki ekolojik faktörlerin etkisi. Kültür bitkisi-yabancı ot karşılıklı etkileşiminde biotik ve abiotik faktörlerin etkisi. Herbisitlerin ekosisteme olan yan etkileri ve bu etkiyi yönlendiren ekolojik faktörler. Biyolojik kapasite ve biyolojik kapasitenin düzenlenmesinde yabancı otların ve kullanılan mücadele yöntemlerinin etkilerini içermektedir. Amaç, çevre korunmasının herbolojik açıdan analizidir.

Dersin İçeriği
1 Dersin Tanımı ve Derse Giriş
2 Yabancı Otlarda Temel Ekolojik Kavram
3 Yabancı Ot Ürün Ekosistemi
4 Yabancı Otlar ve İklim
5 Çevresel Etkileşimler
6 Yabancı Otlar ve Biyota
7 Temel Ekolojik Kavramlar
8 Bitki Karakteristikleri ve Rekabet
9 Rekabet Derecesini Kontrol Eden Faktörler
10 Ara Sınav
11 Ekonomik Analizler
12 Yabancı Otlarda Populasyon Dinamiği
13 Yabancı Otlarda Üreme ve Yayılma
14 Entegre Yabancı Ot Mücadelesinde Yabancı Ot Ekolojisinin Rolü
15 Konuların Kısa Bir Tekrarı ve Sonuç Değerlendirilmesi
16 Final Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel Ekolojinin Kavranması
2 Yabancı Ot Kavramının Öğrenilmesi ve Biyolojisine Genel Bakış Öğrenilmesi
3 Yabancı Otların Çimlenme, Vejetatif Gelişme ve Generatif Gelişmesi Esnasında Ekolojik Faktörlerin Etkisinin Öğrenilmesi
4 Yabancı Otlarla Mücadele Yaklaşımlarının Benimsenmesi
5 Herbisitlerin Ekosisteme ve Ekolojik Faktörlere Olan Yan Etkilerine Yönelik Bilgilerin Edinilmesi
6 Araştırma Yapmaya Yöneltilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 8 2 16
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 10 3 30
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 20
Ödev 0 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş pp sunusu
Yardımcı Kaynaklar 1) B.D. Booth, S.D. Murphy, C.J. Swanton, 2003. Weed Ecology in Natural and Agricultural Systems, CABI International, Wallingford, UK, 303 pp., ISBN 0851995284. 2) R. L., Zimdahl, 2007. Fundamentals of Weed Science. 655 p.Third Edition.Printed in the USA.

Ders İle İlgili Dosyalar