Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SAYISAL HABERLEŞME Birinci Düzey EM 479 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Necmi TAŞPINAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Sayısal haberleşme ile ilgili temel bilgilerin ve sayısal haberleşme sistemlerinin analizinde kullanılan matematiksel araçların verilmesi, sayısal modülasyon konularının anlatılması.
Dersin Tanımı Darbe modülasyonu ve çeşitleri, darbe kod modülasyonu, delta modülasyonu, temelband sayısal iletim sistemleri ve performans analizleri, sayısal modülasyon sistemleri

Dersin İçeriği
1 Örnekleme teoremi, darbe modülasyonlu sistemlere ilişkin ortak özellikler
2 Darbe genlik modülasyonu
3 Darbe genişlik (süre) modülasyonu, darbe yeri (konumu) modülasyonu
4 Kuantalama işlemi ve çeşitleri
5 Analog-sayısal dönüştürücüler ve çeşitleri
6 Delta modülasyonu, Diferansiyel PCM
7 Temelband sistemler ve spektrumları, kodlama ve kodçözme
8 Simgelerarası girişim ve darbe şekillendirme
9 Temelband ikili işaretler için bit hata olasılığı hesabı
10 Temelband Q-seviyeleli işaretler için bit hata olasılığı hesabı, uyumlu filtre
11 İkili genlik kaydırmalı anahtarlama, İkili frekans kaydırmalı anahtarlama,
12 İkili faz kaydırmalı anahtarlama,diferansiyel PSK
13 M-li FSK, M-li PSK, QAM, QPSK, OQPSK,MSK,GMSK
14 Çoğullama ve çoklu erişim teknikleri
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine katkı sağladı.
2 Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi katkısı sağladı.
3 Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine katkı sağladı.
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine katkı sağladı.
5 Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine katkı sağladı.
6 Bireysel çalışma becerisine katkı sağladı.
7 Yaşam boyu öğrenmenin öneminin anlaşılmasına katkı sağladı.
8 Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine katkı sağladı.
9 Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarların gözetimine katkı sağladı.
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ahmet H.Kayran, Erdal Panayırcı, Ümit Aygölü, Sayısal Haberleşme, Sistem yayınları, 1992.
Yardımcı Kaynaklar • Sarp Ertürk, Sayısal Haberleşme, Birsen yayınevi, 2005. • Modern Digital and Analog Communication Systems, B.P. Lathi, Oxford University Press, New York,1998. • Communication Systems, A.B. Carlson, Mc Graw Hill Book Company, New York, 1986.

Ders İle İlgili Dosyalar