Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENDÜSTRİYEL TASARIM - I Birinci Düzey GRFU015 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul mevcut değil.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZAFER TÜRKMEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. LEVENT ÇORUH
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Mevcut değil.
Dersin Veriliş Şekli Slayt destekli teorik anlatım ve öğretici-öğrenci eşzamanlı atölye(uygulama) çalışmaları.
Dersin Amacı Öğrencilerin, zihinsel süreçlerden eskiz aşamasına, ölçekli çizimlerden ürünün gerçek ölçülerinde bir prototipinin üretilmesine kadar olan tüm süreçleri öğrenmelerini ve uygulayabilmelerini sağlayacak bilgi ve becerinin kazandırılması. Ayrıca farklı ve pazarda yeni olması düşünülen bir ürünün; elle tutulur bir gerçek dünya nesnesine dönüşümünü gerçekleştirmek, renk biçim doku ve ürün grafiklerini doğru şekilde uygulayabilmek için gerekli süreçler hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
Dersin Tanımı Ders, endüstriyel ürün tasarımına yönelik analiz, eskiz, model üretimi, ambalaj grafikleri, konularında teorik ve uygulamalı süreçleri kapsar.

Dersin İçeriği
1 Ders hakkında bilgilendirme, endüstriyel tasarımın tanımı ve tarihçesi ve önemi hakkında sunum ve tartışma.
2 Ürün tasarımı konularının seçilmesi.
3 Ürün ile ilgili analiz yapılması ve araştırma dosyası hazırlanması.
4 Ön taslaklar ve problemin analizi, eskiz dosyası oluşturulması.
5 Problemin çözümüne yönelik alternatiflerin en iyilenmesi(optimizasyonu) ve proje dosyası hazırlanması.
6 Ölçekli net görsellerin seçilmesi/oluşturulması.
7 Ürün paftası oluşturulması.
8 Mokap, maket ve ürünün elverişli olduğu durumlarda prototip hazırlanması.
9 VİZE HAFTASI
10 VİZE HAFTASI
11 Parça detaylarının model üzerinde belirlenmesi ve macun uygulanması.
12 Modele tesviye yapılması.
13 Ürün modelinin boyanması ve sonlandırılması.
14 Ürün grafiklerinin tasarlanması ve üretilmesi.
15 Ürün grafiklerinin ürün üzerinde uygulanması.
16 FİNAL HAFTASI
17 FİNAL HAFTASI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Zihinsel süreçlerden eskiz aşamasına, ölçekli çizimlerden ürünün gerçek ölçülerinde bir prototipinin üretilmesine kadar olan tüm süreçleri öğrenmek ve uygulayabilmek.
2 Farklı ve pazarda yeni olması düşünülen bir ürünün; elle tutulur bir gerçek dünya nesnesine dönüşümünü gerçekleştirme.
3 Renk biçim doku ve ürün grafiklerini doğru şekilde uygulayabilme.
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3 Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4 Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5 Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6 Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7 Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8 Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9 Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10 Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11 Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12 Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13 Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14 Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar - Görsel Algılama , Adem Genç / Ahmet Sıpahioğlu , Sergi Yayınevi , İzmir , 1990. -Mimarlık ve SanattaYaratıcı Bir Süreç Çizim, Francis D.K.Ching , Çev.: Çelen Birkan , YEM Yayın. -Desing Drawing, Francis D.K. Ching with Steven P. Juroszek, John Wiley&Sons, Inc. New York, 1998 -Yapı Teknik Resmi, Ali Pancarcı / M.Emin Öcal -Işık ve Gölge, Jose M. Parramon , Remzi Kitabevi , İstanbul, 2. Baskı , 1998. - Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Emin Doğan AYDIN, Mor Ajans, 2004, İstanbul - Arttalk, Rosalind Ragans, Glencoe Publishing Co, 1988, USA

Ders İle İlgili Dosyalar