Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLAÇ NOMENKLATÜRÜ İkinci Düzey SEÇ 226 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Şengül Dilem Doğan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Düz anlatım
Dersin Amacı Kimyasal bileşiklerin isimlendirilmesinde uygulanan değişik yöntemler, sistematik isimlendirme kuralıları hakkında ayrıntılı olarak bilgi verilmesi.
Dersin Tanımı Kimyasal bileşiklerin isimlendirilmesi ve bu isimlerin oluşturulmalarında uygulanan kurallar.

Dersin İçeriği
1 İsim Türleri, isimlendirme yöntemlerine giriş ve özel isimler
2 Kimyasal İsimler ve sistematik isimler
3 Temel yapıların isimlendirilmesi; alifatik hidrokarbonların isimlendirilmesi, sikloalifatik hidrokarbonların isimlendirilmesi
4 Temel yapıların isimlendirilmesi; aromatik hidrokarbonlar, heterosiklik bileşikler.
5 Radikallerin isimlendirilmesi; Alifatik radikaller ve sikloalifatik radikaller, aromatik radikaller ve heterosiklik radikaller.
6 Birbirine bağlanmış halkaların isimlendirilmesi ve bir arada bulunan siklik ve asiklik yapıların isimlendirilmesi
7 Ara Sınav
8 Fonksiyonel grupların isimlendirilmesi; halojenli bileşikler, oksijen içeren fonksiyonel gruplar, alkoller, fenoller, eterler, aldehitler, ketonlar.
9 Fonksiyonel grupların isimlendirilmesi; karboksilli asitler, asit anhidritleri, asit halejenürleri, esterler.
10 Fonksiyonel grupların isimlendirilmesi; azot içeren fonksiyonel gruplar, aminler, amitler, nitriller, siyanatlar, hidroksil amin bileşikleri.
11 Fonksiyonel grupların isimlendirilmesi; kükürt içeren fonksiyonel gruplar
12 Fonksiyonel grupların isimlendirilmesi; selenyum içeren fonksiyonel grupların isimlendirilmesi
13 Stereoisomer ile ilgili isimlendirme yöntemleri
14 Özel nomenklatür uygulanan yapılar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Organik bileşiklerin isimlendirme yöntemlerini öğrenir ve bileşiklerin isimlendirmesini yapabilir.
2 Bileşiklerin özel ve kimyasal isimlerini öğrenir.
3 Farklı isimlendirme yöntemlerini kullanarak bileşikleri farklı isimlendirebilir.
4 isimlendirmede kullanılan bilgisayar programları hakkında bilgi sahibi olur.
5 Adlandırmada kullanılan bilsayar programlarını kullanabilir.
6 öğrendiği bilgileri ilaç araştırma çalışmaları ile bütünleştirir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2 - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
3 - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
5 - Edebiyat ve dilbilim alanlarında uzman seviyesinde araştırma ve akademik yayın yapar.
6 - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
7 - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
8 - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
9 - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
10 - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
11 - Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
12 - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
13 - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
14 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
15 - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
16 - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
17 - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
18 - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
19 - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
20 - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 3 1 3
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı nomenklatür ile ilgili tüm kaynak kitablar
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar