Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE SORUNLARI Birinci Düzey F-SKY323 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GÖZDE KESTELLİOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. GÖZDE KESTELLİOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik : Dersin verilişi hoca tarafından önemli ve esas konuların anlatılması temelindedir. Ders esnasında tartışma ve soru-cevap ve yorum yapmanın gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Amacı Bu dersi takip edecek öğrencilerin ekoloji, ekosistem, ekolojik denge ve taşıma kapasitesi gibi çevrebilimin temel kavramlarını öğrenmesi; kirlilik, biyolojik çeşitliliğin azalması, ve iklim değişikliği gibi farklı ölçeklerde yaşanan çeşitli çevre sorunlarını ekolojik, siyasi, iktisadi ve sosyal boyutlarıyla tanımlayabilmesi; çevre sorunlarının çözümüne yönelik farklı ölçeklerde formüle edilen politikaları aktör etkileşimleri, mevzuat, küreselleşme vb. boyutlarıyla analiz edebilmesi ve Türkiye’nin çevre politikası ile ilgili kurumsal yapı, mevzuat ve uygulamalar açısından değerlendirebilmesi beklenmektedir.
Dersin Tanımı Çevrebilimin temel kavramları, çevre kirliliği (hava, su, toprak, gürültü görüntü kirliliği vs.), nüfus artışı, ekonomik büyüme, yoksulluk, biyolojik çeşitlilik, doğal kaynaklar, iklim değişikliği, sürdürülebilir kalkınma, çevre politikaları, Türkiye’nin çevre politikası

Dersin İçeriği
1 Çevre, ekoloji, ekosistem
2 Çevre sorunları, teknik, ekonomik, siyasal ve etik perspektifler
3 Güncel Konular ve Tartışma
4 Çevre Kirliliği Hava Kirliliği, Su Kirliliği
5 Toprak Kirliliği, Gürültü, Kültürel Çevre
6 Güncel Konular ve Tartışma
7 Nüfus Artışı, Ekonomik Büyüme, Yoksulluk
8 Arasınav
9 Biyolojik Çeşitlilik, Doğal Kaynakların Tahribi
10 Güncel Konular ve Tartışma
11 İklim Değişikliği, Sürdürülebilir Kalkınma
12 Güncel Konular ve Tartışma
13 Çevre ve ekonomi, Siyaset ve çevre, Etik ve çevre
14 Çevre politikaları
15 Güncel Konular ve Tartışma
16 FİNAL
17 FİNAL
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çevrebilimin temel kavramlarını açıklar.
2 Çevre sorunlarını tanımlar.
3 Çevre sorunlarını tartışır
4 Türkiye’nin çevre sorunlarını listeler ve analiz eder.
5 Çevre sorunlarına çözüm önerileri listeler.
6 Çevre politikalarını genel düzeyde açıklar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 16 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ruşen Keleş, Can Hamamcı ve Aykut Çoban, Çevre Politikası, İmge Kitabevi, Ankara
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar