Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TURİZMDE YENİLİK YÖNETİMİ İkinci Düzey TUR807 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN ÇALHAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR.ÖĞR.ÜYESİ HARUN ÇALHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Dersin temel amacı öğrencilerin turizm sektörünün dinamik yapısı içerisinde inovasyon faaliyetlerinin turizm işletmeleri açısından önemini ve gerekliliğini anlamasını sağlamak ve inovasyon geliştirme süreçlerini öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Ders kapsamında, inovasyon kuramları, turizmde inovasyon türleri, turizmde inovasyonun öncülleri, inovasyon geliştirme süreçleri, inovasyon geliştirmenin önündeki engeller ve güncel inovasyon uygulamaları ve örnekleri incelenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Bilgi, yaratıcılık ve inovasyona giriş
2 İnovasyon kavramı ve kuramları
3 Turizmde farklı kuramlara dayalı inovasyon sınıflandırmaları
4 Rekabet ve inovasyon
5 Turizm inovasyonunda düzenlemeler ve hukuki boyutlar
6 Ulusal inovasyon sisteminde turizmin yeri
7 Turizmde işletme türleri ve inovasyon faaliyetleri
8 Girişimcilik ve inovasyon
9 İnovasyon geliştirmenin öncülleri
10 İnovasyon geliştirme süreci
11 İnovasyon geliştirmenin önündeki engeller
12 İnovasyon başarısızlıklarının nedenlerine yönelik tartışma
13 Turizm sektöründe teknolojik gelişmeler ve inovasyon ilişkisi
14 Turizm sektörüne yönelik sanal inovasyon geliştirme egzersizleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilgi, yaratıcılık ve inovasyon kavramlarını ve ilişkisini bilir.
2 Temel inovasyon kuramlarını bilir.
3 İnovasyonların sınıflandırmasını ve turizmde inovasyon türlerini bilir.
4 Turizm işletmelerinde inovasyon geliştirme süreçlerini bilir.
5 İnovasyon ve rekabet, inovasyon ve işletme performansı ilişkilerini ve önemini bilir.
6 İnovasyon geliştirmenin önündeki engelleri ve başarısızlık nedenlerini bilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tourism and Innovation, C. Michael Hall and Allan M. Williams, Routledge. OECD OSLO MANUEL: GUIDELINES FOR COLLECTING AND INTERPRETING INNOVATION DATA.
Yardımcı Kaynaklar The Future of Tourism: Innovation and Sustainability, Eduardo Fayos-Sola and Chris Cooper, Springer.

Ders İle İlgili Dosyalar