Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPRAK MİNEROLOJİ VE MİKROMORFOLOJİ Üçüncü Düzey TO 535 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ SOMAYYEH RAZZAGHI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersi alan öğrencilerin bitkilerde abiyotik stres koşulları altında meydana gelen zararlanmalar ile sebzelerde aşılamanın tarihçesinin yanı sıra avantaj ve dezavantajlarını belirli düzeyde öğrenmeleri hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Bitkilerde abiyotik stres koşulları altında oluşan fizyolojik değişimler ile sebzelerde aşılama.

Dersin İçeriği
1 Stres nedir?Abiyotik stresler nelerdir?
2 Kuraklık stresi
3 Tuzluluk stresi
4 Ağır metal stresi
5 Alkalinite stresi
6 Yüksek ve düşük sıcaklık stresi
7 vize
8 Sebzelerde aşılama nedir?
9 Aşılamanın tarihçesi
10 Aşılamanın Dünya ve Türkiyedeki genel durumu
11 Aşılamanın avantaj ve dezavantajları
12 Sebzelerde Aşılama yöntemleri
13 Aşılama sonrası genel bakım
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Abiyotik stres faktörlerini bilir
2 Kuraklık stresinde sebzelerde meydana gelen değişimleri bilir
3 tuzlulukta stresinde sebzelerde meydana gelen değişimleri bilir
4 Ağır metal stresinde sebzelerde meydana gelen değişimleri bilir
5 Yüksek ve düşük sıcaklık stresinde sebzelerde meydana gelen değişimleri bilir
6 alkalinite stresinde sebzelerde meydana gelen değişimleri bilir
7 aşılamanın tarihçesini bilir
8 Sebzelerde aşılama yöntemlerini bilir
9 Dünya ve Türkiyedeki mevcut aşılı sebze durumunu bilir
10 Sebzelerde aşılamanın avantaj ve dezavantajlarını bilir

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 8 1 8
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 4 20
Ödev 3 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar