Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ZİRAİ KARANTİNA VE SERTİFİKASYONDA BİTKİ KORUMA Üçüncü Düzey BTS312 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. RAMAZAN CANHİLAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. Ebubekir YÜKSEL
Dersin Veriliş Şekli Örgün (Yüz Yüze)
Dersin Amacı Öğrencilere bitkisel karantinayı ve sertifikasyondaki Bitki Koruma çalışmalarını öğretmek
Dersin Tanımı Ülkemizde bulunmayan zararlı hastalık etmenlerinin yurt içine girmelerini önlemek, ülkemizde bulunan zararlı ve hastalık etmenlerinin de bir bölgeden diğerine taşınmasını önlemeye yönelik çalışmalar (Yasal mücadele) konusunda gerekli bilgileri vermek amaçlanmaktadır. Ayrıca tohumluk tescil ve sertifikasyon sistemimizde kontrolü yapılması gereken hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojileri, zarar şekilleri ve yönetimi de öğrencilere tanıtılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Bitki Hastalık ve Zararlıları ile mücadelede karantina uygulamaları ve genel kavramlar
2 Karantina (tanımlar, önemi, tarihçe)
3 İç ve Dış Karantina Listesinde Bulunan Bitki Hastalıklarının İncelenmesi
4 İç ve Dış Karantina Listesinde Bulunan Bitki Zararlılarının İncelenmesi
5 Türkiye´de Karantina Mevzuatları ve Dünyada Karantina (EPPO) Laboratuvar Çalışması
6 Ödev Sunumları
7 Sertifikasyon, önemi, uygulanma gerekçeleri
8 Ara Sınav
9 Sertifikasyon için yasal düzenlemeler ve mevzuat
10 Tohumluk Sertifikasyonu (Giriş, amaç, önemi)
11 Tohumluk tescil ve sertifikasyon sistemimizde kontrolü yapılması gereken hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojileri
12 Meyvecilikte sertifikasyon (giriş, önemi, uygulamalar)
13 Meyvecilikte ve Tohumluk Sertifikasyonunda Yurt dışında uygulama örnekleri
14 Meyvecilikte ve Tohumluk Sertifikasyonunda Türkiye de uygulama örnekleri
15 Final
16 ---
17 ---
18 ---
19 ---
20 ---

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sertifikasyon ve karantina sistemleri ile ilgili uygulamalar, önemi ve yasal düzenlemeleri hakkında tüm teorik ve pratik bilgilerin öğrenilmesi
2 Ülkesel karantina konusunda bilgi sahibi olma
3 Dünyada karantina uygulamalarını öğrenme
4 Tohumluk Tescil ve Sertifikasyonu konusunda bilgilenmek
5 Tohumluk Tescil ve Sertifikasyonunda Bitki Koruma uygulamalarını öğrenme
6 ---
7 ---
8 ---
9 ---
10 ---

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 1 3 3
Arazi çalışması 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı •Muthaiyan, M.C. 2009. Principles and Practices of Plant Quarantine. ISBN: 818424407X
Yardımcı Kaynaklar •Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, güncel kongre ve çalıştaylarda sunulan tebliğler ve çeşitli makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar