Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
REKOMBİNANT BİOFARMASÖTİKLER Üçüncü Düzey ALA 553 9 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. DİLŞAD ONBAŞLI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. DİLŞAD ONBAŞLI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Derste temel olarak, konu hakkında teorik bilgiler verilecektir.
Dersin Amacı Rekombinant DNA Teknolojisi konularında temel yaklaşımlar hakkında bilgi vermek ve rekombinant DNA teknolojisi ve uygulamalarını kapsamlı olarak incelemektir. Rekombinant DNA Teknolojisinin biyolojik ilaç üretim sürecindeki rolünü ortaya koymaktır.
Dersin Tanımı Rekombinant DNA Teknolojisi ve Biyoteknolojik İlaçlara yönelik temel bilgiler, uygulama alanları ve son yaklaşımlar

Dersin İçeriği
1 Rekombinant DNA teknolojisine giriş
2 Genetik materyalin yapısı
3 Restriksiyon endonükleazlar
4 Vektörler
5 Prokaryot ve ökaryotlarda gen ekspresyonunun manipülasyonu
6 Klonlama
7 Vize
8 Biyolojik ilaçların tanımı
9 Rekombinant DNA teknolojisiyle proteinlerin ve glikoproteinlerin üretimi
10 Antikor ve antijenler, nükleik asitler, “antisense oligonucleotidler”
11 Kan pıhtılaşma faktörleri, hormonlar, interferonlar, interlökinler
12 Rekombinant aşı teknolojisi
13 Tümör nekroz faktörleri, doğal ilaçlar ve yarı sentetik türevleri
14 Biobenzerler
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Rekombinant DNA teknolojisine yönelik temel bilgileri kavrar.
2 Rekombinant DNA teknolojisine yönelik uygulama alanları hakkında bilgi edinir.
3 Rekombinant DNA teknolojisine yönelik son yaklaşımları yorumlar.
4 Biofarmasötikler hakkında temel bilgiler hakkında bilgi edinir.
5 Rekombinat DNA teknolojisinin farmasötik alanlara uygulanmasını kavrar.
6 Rekombinant Biofarmasötiklere yönelik son yaklaşımları yorumlar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 11 2 22
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 1 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     45
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-Glick, B. R. And Pasternak, J. J. ‘Molecular Biotechnology’, ASM Press 1994, Washington D.C. 2-Sambrook et al, 1993. Molecular Cloning. Cold Spring Harbor Laboratory Press. New York
Yardımcı Kaynaklar YOk

Ders İle İlgili Dosyalar