Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İSLAM DÜŞÜNCESİNİN BATIYA ETKİSİ Birinci Düzey FDB810 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖZCAN AKDAĞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Abdullah Akgül
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı İslam düşüncesinin Batı düşüncesine etkisi konusunda öğrenciye ana hatları ile bilgi vermek
Dersin Tanımı Bu ders, özellikle Ortaçağ''da Arapça''dan Latince''ye yapılan çeviriler neticesinde Batı dünyasında ortaya çıkan ilmî ve kültürel gelişmeleri ele almaktadır.

Dersin İçeriği
1 İslam Düşüncesi ve Batı Düşüncesi kavramlarının tanımı
2 İslam Düşüncesi''ne genel bir bakış
3 Ortaçağ İslam dünyasında bilim
4 Ortaçağ İslam dünyasında felsefe
5 Ortaçağ Batı dünyasında bilim
6 Ortaçağ Batı dünyasında felsefe
7 Ortaçağ''da Müslümanlar ile Batı dünyası arasındaki İlişki
8 İslam bilim ve felsefesine ilgi ve bunun neticesinde Batı''da ortaya çıkan çeviri merkezleri
9 Önde gelen çevirmenler ve çevirilen başlıca eserler
10 Tıp alanında yapılan çeviri eserler
11 Astronomi alanında yapılan çeviri eserler
12 Felsefe ve teoloji alanında yapılan çeviri eserler
13 Müslüman düşünürlerin Ortaçağ''ın önde gelen Batılı düşünürleri üzerindeki etkileri
14 İslam düşüncesinin Batı üzerindeki etkisi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İslam bilim ve felsefesini kavrar.
2 Ortaçağ''da İslam ve Batı arasında gerçekleşen ilmî ve kültürel anlamdaki etkileşimi kavrar.
3 Ortaçağ Batı dünyasında İslam ve Müslüman düşünürlerin nasıl algılandığını idrak eder.
4 İslam düşüncesinden Latince''ye çevrilen eserlere ilişkin bilgi edinir.
5 İslam düşüncesinden Latince''ye çevrilen eserlerin Batı dünyasında nasıl yankı bulduğunu öğrenir.
6 Genel olarak İslam dünyasının Batı düşüncesine etkisini Ortaçağ ekseninde öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10 İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12 Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16 Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18 Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19 Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     83
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Toby E. Huff, Modern Bilimin Doğuşu; İbrahim Kalın, Ben, Öteki ve Ötesi; Romalı Giles, Filozofların Yanılgıları.
Yardımcı Kaynaklar Bekir Karlıağa, İslam Düşüncesi''nin Batı Düşüncesinin Etkisi

Ders İle İlgili Dosyalar