Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK HALK BİLİMİ VE EĞİTİM Birinci Düzey TEA 541 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EROL AKSOY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Erol AKSOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze.
Dersin Amacı Halk bilimine ait sözlü ve yazılı unsurları tanımak, halk bilim kuram ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak ve Türkçe eğitimi kapsamında bu ürünlerin kullanılabilirliğini incelemek.
Dersin Tanımı Halk biliminin ortaya çıkışı ve gelişimi, Türk halk bilimi araştırmaları tarihi, halk biliminin araştırma sahası, halk bilimi kuramları, Türkçe dersi kapsamında halk bilimi unsurlarının kullanımı.

Dersin İçeriği
1 Halk bilimi kavramı Halk biliminin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimi
2 Halk biliminin çalışma sahası Halk biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisi
3 Halk bilimi halk edebiyatı ilişkisi
4 Halk edebiyatı ve halk biliminin kaynakları.
5 Halk biliminde bazı terim ve kavramlar.
6 Halk biliminde belli başlı kuramlar (Masal inceleme yöntemleri, Psikanalitik Kuram, kahraman biyografileri vd.).
7 Halk biliminde belli başlı kuramlar (Masal inceleme yöntemleri, Psikanalitik Kuram, kahraman biyografileri vd.).
8 Ara Sınav
9 Küreselleşme ve halk bilimi.
10 Türkçe dersi-halk bilimi ilişkisi.
11 Türkçe dersinde kullanılan halk bilimi unsurları.
12 Türk halk bilimi ve Türkçe eğitimi alanında yapılmış örnek bilimsel çalışmalar (Tezler, makaleler vs.)
13 Türk halk bilimi ve Türkçe eğitimi alanında yapılmış örnek bilimsel çalışmalar (Tezler, makaleler vs.)
14 Türk halk bilimi ve Türkçe eğitimi alanında yapılmış örnek bilimsel çalışmalar (Tezler, makaleler vs.)
15 Yıl Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Halk bilimi kavramını ve araştırma sahasını anlama.
2 Halk biliminin ortaya çıkışını ve tarihsel sürecini öğrenme.
3 Türk halk bilimi araştırma sahası ve tarihsel sürecini öğrenme.
4 Halk bilimi-eğitim ilişkisini kavrama.
5 Türk halk bilimi ürünlerinin Türkçe dersinde kullanılabilirliğini anlama.
6 Türk halk bilimi-Türkçe eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaları yakından tanıma.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2 Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3 Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4 Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11 İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14 Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 6 6 36
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Aça, M. (Edt.). (2016). Türk Halk Bilimi El Kitabı. Kömen Yayınları, Konya. Artun, E. (2008). Türk Halk Bilimi. Kitabevi Yayınları. İstanbul. Çobanoğlu, Ö. (2002). Halk Bilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Akçağ Yayınları, Ankara. Yılar, Ö. (2006). Halk Bilimi ve Eğitim. PegemA Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar