Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YÜZEYSEL SU KALİTESİ MODELLEMESİ İkinci Düzey ÇEM 624 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. FİLİZ DADAŞER ÇELİK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı yüzey su kalitesi modellemesinin temel prensiplerinin ve uygulamalarının anlatılmasıdır.
Dersin Tanımı Genel olarak su kalite modellerinin tanıtımı, , su kalitesi modelleme aşamaları, model hassasiyeti, model performansının incelenmesi, modelin geçerliliği, akarsuların kirlenmesi, göllerin kirlenmesi, bazı yüzey su kalitesi modellemesi konuları (çözünmüş oksijen, ötrafikasyon, toksik madde ve sıcaklık)

Dersin İçeriği
1 Çevresel Sistemler, Modelleme Giriş, Model Türleri, Model geliştirme süreci, Su kalitesi modellerine genel bakış, Temel matematiksel ve fiziksel kavramlar
2 Çevresel Sistemler, Modelleme Giriş, Model Türleri, Model geliştirme süreci, Su kalitesi modellerine genel bakış, Temel matematiksel ve fiziksel kavramlar
3 Akarsular ve akarsuların kirlenmesi
4 Akarsular ve akarsuların kirlenmesi
5 Göller ve göllerin kirlenmesi
6 Göller ve göllerin kirlenmesi
7 Çözünmüş oksijen
8 Çözünmüş oksijen
9 Ötrofikasyon
10 Ötrofikasyon
11 Toksik maddeler
12 Toksik maddeler
13 Sıcaklık
14 Sıcaklık
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
3 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Thomann, R.V. ve Mueller, J.A., Principles of Surface Water Quality Modeling and Control, HarperCollins Publishers, 1987 Chapra, S.C., Surface Water Quality Modeling, McGraw-Hill Companies, 1997

Ders İle İlgili Dosyalar