Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GIDA TOKSİKOLOJİSİ İkinci Düzey KVBH 620 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu derste, Gıda toksikantları ve tanımlanmaları ile toksisiteyi etkileyen faktörler, bitki toksinleri ve insan sağlığı, alkaloidler, mikotoksinler, bakteriyel toksinler konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders, gıdalardaki toksinlerin yapıları, oluşumları ve sağlık üzerindeki etkilerinin belirlenmesi, gıdalara bulaşma yolları ve oluşturabilecekleri tehlikelerin önlenmesi için uygulanacak yöntemler ile gıda katkı maddeleri hakkında bilgi verir.

Dersin İçeriği
1 Toksikolojide genel tanımlar, toksisitenin tanımı ve toksinlerin sınıflandırılması
2 Toksikasyon, toksinlerin etki mekanizması, toksisite testleri, gıdalardaki toksin kaynakları, kontaminantlar, gıda katkıları
3 Gıda Toksikantları, toksisiteyi Etkileyen Faktörler
4 Bitki Toksinleri ve Insan Sağlığı
5 Mikotoksinler
6 Alkaloidler
7 Bakteriyel Toksinler
8 Diğer Toksinler
9 Gıda Katkı Maddeleri, Çevresel Kontaminantlar
10 Pestisitler ve Antibiyotik Kalıntıları
11 Pestisitler ve Antibiyotik Kalıntıları
12 Gıdaların Güvenliliği Ile Ilgili Yasa ve Düzenlemeler
13 Pestisitler Ve Antibiyotik Kalıntıları
14 Gıdaların Güvenliliği Ile Ilgili Yasa ve Düzenlemeler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Gıdalarda risk oluşturan kontaminantlar ile ilgili genel çerçeve
2 Gıdalarda oluşabilecek kontaminasyon risklerinin minimize edilmesi
3 Gıdaların Güvenliliği ile ilgili Yasa ve Düzenlemeler
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
2 ilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
3 Bilimsel araştırma metotlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
4 Sunu hazırlama metotlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
5 Makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
6 Yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar Hayes AW. (2001)Principles and Methods of Toxicology, 4th Ed.

Ders İle İlgili Dosyalar