Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MİKRO İKTİSAT Birinci Düzey İKT 569 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri 1-Lisans düzeyinde Mikro Ekonomi I ve Mikro Ekonomi II derslerini iyi derecede başarmış olmak, 2-Literatür incelemesi yapabilecek düzeyde İngilizce yeterliliğe sahip olmak.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EYYUP ECEVİT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. EYYUP ECEVİT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı 1-Öğrencinin lisans düzeyinde almış olduğu Mikro Ekonomi I ve II derslerinin üzerinde, Yüksek Lisans düzeyinde, mikro ekonomik analizleri yapmasını sağlamak, 2- Böylece, öğrencinin, literatürden yoğun bir şekilde faydalanarak, analizlere yorum getirmesini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Aksak rekabet firma modelleri ve firma davranışları gibi mikro iktisat araştırma konuları Yüksek Lisans düzeyinde işlenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Cournot Modeli
2 Bertrand Modeli
3 Stackelberg Duopol Modeli
4 Chamberlin Oligopol
5 Dirsekli Talep Modeli
6 Karteller ve Fiyat Liderliği I
7 Karteller ve Fiyat Liderliği II
8 Ara Sınav
9 Neo Klasik Firma Teorisinin Eleştirileri
10 Bain''''''''in Limit Fiyatlandırma Teorisi
11 Sylos-Labini Modeli
12 Franco Modigliani Modeli
13 Bhagwati Modeli ve Pashigian Modeli
14 Baumol''''''''un Satış Geliri Maksimizasyon Teorisi
15 Marris''''''''in İşletme Yönetim Girişimi Modeli
16 Dönem Sonu Sınavı
17 Dönem Sonu Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mikroekonomi konularını master seviyesinde kavrar ve analiz eder
2 Etkili sunum yapar
3 Tam rekabet ve aksak rekabet piyasaları için firma davranışlarını analiz eder
4 Düopol piyasalardan Coutnot Modeli analiz eder piyasa ile karşılaştırır
5 Bertrand Modeli analiz eder piyasa ile karşılaştırır
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Becker, G.S., Economic Theory, Knopf, New York, 1971. -Ferguson, C.E., The Neoclassical Theory of Production and Distribution, Cambridge University Press, Cambridge, 1969. -Koutsoyiannis, A., Modern Mikro İktisat, İkinci Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara, 1997.
Yardımcı Kaynaklar -Kreps, D., A Course in Microeconomic Theory, Princeton University Press, 1990. -Layard, P.R.G. ve Walters, A.A., Microeconomic Theory, McGraw-Hill, Inc., New York, 1978. -Silberberg, E., The Structure of Economics: A Mathematical Analysis, Second Edition, McGraw-Hill, Inc., New York, 1990. -Varian, Hal R., Microeconomic Analysis, Third Edition, W.W.Norton&Company, New York, 1992.

Ders İle İlgili Dosyalar