Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİN VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER Birinci Düzey D-ULS402 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Örgün
Dersin Amacı Bu ders din ve uluslararası siyaset arasındaki ilişkiyi karşılaştırmalı perspektiften inceleyecektir. Derste bu iki nokta arasındaki ilişki anlaşıldıktan sonra din olgusunun uluslararası ilişkilerdeki yerine ve "Neden seküler dünyada din her zamankinden daha önemli durumda?" şeklinde sorulara ülke örnekleri incelenerek cevap aranacaktır.
Dersin Tanımı Dünyadaki başlıca dinlerin incelenmesi ve din ile siyaset arasındaki ilişkiye dair farklı modellerin ele alınması ile din olgusunun uluslararası ilişkilerdeki yerinin ortaya konulması bu dersin kapsamını oluşturur.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 İslam ve Siyaset
3 Hristiyanlık ve Siyaset
4 Yahudilik ve Siyaset
5 Diğer dinler ve siyaset
6 Din-Devlet İlişkisi 1
7 Din-Devlet İlişkisi 2
8 Ara Sınav
9 Fundamentalizm 1
10 Fundamentalizm 2
11 Din ve Uluslararası İlişkiler
12 Din ve Uluslararası İlişkiler
13 Günümüzde Din ve Siyaset İlişkisi
14 Günümüzde Din ve Siyaset İlişkisi
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler din ve siyaset arasındaki çekişmenin ve güç savaşının sonuçlarını analiz etme yetisi kazanır.
2 Öğrenciler günümüz siyasetinde din-devlet ve din-uluslararası politika çekişmesinin izlerini tartışır.
3 Öğrenciler dinin uluslararası ilişkiler çalışmalarından dışlanmasının sebeplerini kavrar.
4 Öğrenciler dinin uluslararası politikanın yürütülmesine etkilerini analiz eder.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Şerif Mardin. Türkiye´de Din ve Siyaset. Robert Lee. Religion and Politics in the Middle East. Steve Bruce. Politics and Religion. Emin Göktaş. Din ve Siyaset.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar