Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OMURGASIZ HAYVANLAR LAB.II İkinci Düzey BİY208 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AYŞE TOLUK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Mehmet taşkıran, Ali Tuğrul Akın
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Omurgasız hayvan şubelerini ve fonksiyonlarını bir düzende vermektir.
Dersin Tanımı Artropoda, Echinodermata, Phoronida, Byrozoa, Brachiopoda,Echinodermata, Chaetognatha ve Hemichordata örneklerini stereomikroskop altında morfolojik olarak inceleme ve çizim yapma

Dersin İçeriği
1 Eklembacaklıların genel özellikleri, Scorpionida ve Pseudoscorpionidaörneklerinin incelenmesi
2 Araneida, Solyfugae ve Opilionida örneklerinin incelenmesi
3 Acari (Ixodidae, Argasidae ve Oribatida) örneklerinin incelenmesi
4 Crustacea örnekleri (Daphinia, Cyclops, Nauplius ve Zoea Larvaları)
5 Crustacea örnekleri (Stomatopoda, Yengeç) incelenmesi
6 Crustacea örnekleri (Karides, Istakoz) incelenmesi
7 Crustacea örnekleri (Kum piresi, tesbih böceği) incelenmesi
8 Myriapoda ve Diplopoda örnekleri ( Çiyan, yere akan) incelenmesi
9 Myriapoda ve Diplopoda örnekleri ( taşa akan, diplopod) incelenmesi
10 Böcek takımlarının incelenmesi
11 Böcek takımlarının incelenmesi
12 Böcek anten, bacak çeşitlerinin incelenmesi
13 Böcek anten, bacak çeşitlerinin incelenmesi
14 Derisidikenliler örneklerinin (deniz yıldızı, deniz kestanesi ve deniz hıyarı) incelenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Omurgasız hayvan şubelerinin özelliklerini tanımlar.
2 İncelenen hayvanların şube, cins ve türünü teşhis etmek için taksonomik anahtar kullanır.
3 İncelenen hayvanların morfolojik özelliklerini çizim ile gösterir.
4 Çeşitli hayvanların içyapıyı açıklamak için diseksiyon yapar.
5 Omurgasız hayvanları toplama, saklama ve preparasyon yöntemlerini uygular.
6 Deney sonuçlarını raporlayabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-Ayyıldız, N., Omurgasız Hayvanlar Laboratuar Kılavuzu, Atatürk Üniv., Fen-Edebiyat Fak., Yayın No: 169, Erzurum, 1997.
Yardımcı Kaynaklar . Salman, S., Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayıncılık, Palme Yayınları: 295, Ankara, 2004.

Ders İle İlgili Dosyalar