Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MONETARY POLICY Üçüncü Düzey B-İKT306 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin ön koşulu yoktur.
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Ali Gökhan Yücel
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Ders teorik ve uygulamalı olarak uzaktan eğitim yöntemi ile yürütülmektedir. Öğretim yöntemi olarak sunum, soru-cevap ve tartışma yöntemleri izlenecektir.
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere lisans düzeyinde para politikasının temel kavramları ve yöntemleri hakkında bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders paranın ve finans kuruluşlarının ekonomilerdeki rolünü açıklamaktadır. Bu kapsamda para ekonomisinin temel teorilerini ortaya konulacak ve IS-LM çerçevesinde para ve maliye politikası konularını analiz edilecektir.

Dersin İçeriği
1 Para, banka ve finansal sistem ilişkisi
2 Finansal sisteme genel bir bakış
3 Merkez Bankaları
4 Para arzı süreci
5 Para politikası araçları
6 Para politikasının yürütülmesi: Strateji ve taktikler
7 Uluslararası finansal sistem
8 Ara sınav
9 Miktar teorisi, enflasyon ve para talebi
10 IS eğrisi
11 Para politikası ve toplam talep eğrisi
12 Toplam talep - toplam arz analizi
13 Para politikası teorisi
14 Para politikasında beklentilerin rolü
15 Para politikasında aktarım mekanizmaları
16 Final sınavı
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler paranın ne olduğunu tanımlayabilecek, paranın işlevlerini özetleyebilecek, farklı ödeme sistemlerini belirleyebilecek, M1 ve M2 para kaynaklarını karşılaştırabileceklerdir.
2 Öğrenciler, bankacılık sisteminin gelişiminin tarihsel bağlamını tanıyabilecekler; bir merkez bankasının yapısını, temel özelliklerini ve işlevlerini tanımlayabileceklerdir.
3 Öğrenciler rezerv piyasasının dengesini çizebilecek ve para politikasındaki değişikliklerin denge federal fon oranını nasıl etkileyebileceğini gösterebilecek; geleneksel para politikası araçlarının nasıl uygulandığını ve her aracın göreceli avantajlarını ve dezavantajlarını tartışabileceklerdir.
4 Öğrenciler, paranın miktar teorisinin ima ettiği gibi, kısa vadede ve uzun vadede para büyümesi ve enflasyon arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecekler; Bütçe açıklarının hangi koşullar altında enflasyonist para politikasına yol açabileceğini belirtebilecekler; Para talebinin likidite tercihi teorisinin altında yatan nedenler özetleyebileceklerdir.
5 Öğrenciler, toplam talebin (veya planlanan harcamaların) dört bileşenini listeleyebileceklerdir; toplam talebin dört bileşenini belirleyen faktörleri listeleyip açıklayabilecek; mal piyasası dengesini çizebilecek; IS eğrisini hangi faktörlerin nasıl kaydırdığını açıklayabileceklerdir.
6 Öğrenciler, nominal federal faiz oranındaki değişikliklerin kısa vadeli reel faiz oranları üzerindeki etkisini kavrayacaklar, para piyasası (LM) eğrisini kaydıran faktörleri ve nasıl kaydırdıklarını açıklayabileceklerdir.
7 Öğrenciler toplam talep eğrisini ve onu kaydıran faktörleri, toplam arz eğrisini ve onu kaydıran faktörleri örneklendirebilecekdir.
8 Öğrenciler, para politikası yapıcılarının toplam talep şokları, geçici arz şokları ve kalıcı arz şokları koşullarında karşılaştıkları politika seçimlerini tartışabilecekler; para politikası yapıcılarının neden uzun vadede herhangi bir enflasyon oranını hedefleyebileceğini ancak uzun vadede bir toplam çıktı seviyesini hedefleyemeyeceğini açıklayabileceklerdir.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2 - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
3 - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
5 - Edebiyat ve dilbilim alanlarında uzman seviyesinde araştırma ve akademik yayın yapar.
6 - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
7 - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
8 - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
9 - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
10 - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
11 - Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
12 - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
13 - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
14 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
15 - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
16 - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
17 - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
18 - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
19 - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
20 - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     143
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 6 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mishkin, Frederic. The economics of money, banking, and financial markets (12. baskı) Pearson education, 2019
Yardımcı Kaynaklar Özatay, Fatih. Parasal İktisat: Kuram ve Politika (6. baskı), Efil Yayınevi, 2019

Ders İle İlgili Dosyalar