Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RENK Birinci Düzey RESTS004 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NEVİN ENGİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Derste renk kuramının içerisinde yer alan farklı şemalar ve kurallar tanıtılarak uygulamalar yapılacaktır.Konularla ilgili uygulamalı projeler verilerek, deneme- yanılma yoluyla renk araştırmaları yapılacak; büyük ressamların dünya görüşlerini yansıtırken rengi nasıl ve neden kullandıklarını kavratılmaya çalışılacaktır.
Dersin Amacı Resimde uygulama ve görsel ifade dili olarak rengin doğasını anlamak; Rengin özelliklerini uygulama sırasında anlamak; Batı Renk teorisinin en önemli varsayımlarını tartışırken, öğrencilerin renkle ilgili ana prensiplerini kavrayabilme ve uygulayabilme olanağını vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Öğrenciler rengin oluşumunu ve anlamını uygulamalarla sınama ve renkle kültürün ilişkilerini sorgulama fırsatına sahip olacaklardır. Bu derste öğrencilere, renk kuramının sanatın içindeki yerini tanıtacaktır. Renk her zaman yaratıcı sanat çalışmalarında çok önemli yere sahiptir. Öğrenciler bu derste rengin fiziyolojisi, psikolojik etkileri, sembolik anlamlarını ve algılama yollarını tanıyacaklardır.

Dersin İçeriği
1 Rengin temelleri. Renk nedir? Renk fizyolojisi.
2 Renk sistemleri ve renk çemberleri
3 Renk kuramcıları
4 Renk vericiler
5 Rengin boyutları.
6 Değerin boyutları
7 Yoğunluğun boyutları
8 VİZE SINAVI
9 Isı boyutu
10 Kompozisyonda renk. Renk ve tasarım prensipleri.
11 Renk ve tasarım elemanları.
12 Renk etkileşimleri.
13 Renk ve parlaklık etkisi.
14 Rengin etkisi. Renk sembolizmi.
15 Rengi kullanmak- geçmişte ve şimdi.
16 FİNAL SINAVI
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Batı renk teorilerini öğrenmek ve gerktiğinde anlatabilme
2 Renkle ilgili ana prensiplerini bilme ve anlatabilme
3 Rengin oluşumunu öğrenmek ve gerektiğinde anlatabilme
4 Rengin fiziyolojisi, psikolojik etkileri, sembolik anlamlarını ve algılama yollarını bilme ve anlatabilme.
5 Renk kuramının sanatın içindeki yerini kavrama ve kültür ile ilişkisini anlatabilme
6 Rengin boyutlarını bilme ve renk etkileşimlerini öğrenerek gerektiğinde anlatabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 1 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı YOK
Yardımcı Kaynaklar OCVİRK,STINSON,WİGG,BONE, CAYTON,(2015), “Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama” Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir; PARAMON J.M.(2000) “Resimde Renk ve Uygulanışı” Remzi Kitapevi Yayınları,İstanbul; PER, Meral (2012)”Renk Teorilerine Tarihsel Bakış” YEDİ: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, Sayı 8,s17-26, KAVASOĞLU B.R. (2021) “Renk” İksad Yayınevi, Ankara ; YILDIRIM, Elvin (2012) “Türk Kültüründe Renkler ve İfade Ettikleri Anlamlar” İst.Ün.Yüks.Lis.Tezi , İstanbul; PARAMON J.M.(1998) “Işık ve Gölge” Remzi Kitapevi Yayınları,İstanbul; PARAMON J.M.(1994) “Yağlıboya Resim Sanatı ” Remzi Kitapevi Yayınları,İstanbul;

Ders İle İlgili Dosyalar