Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİNİ SEMBOLİZM İkinci Düzey FDB532 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Kenan HAS, Doç. Dr. Ramazan ADIBELLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Research Assistant Bekir KÖYLÜ
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, Seminer, Münazara
Dersin Amacı Dinsel metinlerde geçen sembol,imge ve simgelerin din dilindeki anlam genişliğini kavrayabilmek.
Dersin Tanımı Kutsal metinler içerisindeki geçen sembol ve imgelerin açılımını inceler.

Dersin İçeriği
1 KONU YÖNTEM VE ÇALIŞMALARDAN ÖRNEKLER
2 SEMBOLİZM NEDİR?
3 SAYI-RENK VE ANIT SEMBOLLERİ TABİAT OLAYLARI SEMBOLİZMİ
4 DİNİ SEMBOLİZM
5 YAHUDİLİK’TE SEMBOLİZM Magen David-Tefillin
6 HIRİSTİYANLIK’TA SEMBOLİZM Vaftiz- Evharistiya
7 HIRİSTİYANLIK’TA SEMBOLİZM HAÇ SEMBOLİZMİ
8 İSLAM’DA SEMBOLİZM
9 KÂBE SEMBOLİZMİ
10 HAYAT AĞACI SEMBOLİZMİ
11 DOĞU DİNLERİ SEMBOLİZMİ
12 YİNG-YANG
13 MUKAYESELİ SEMBOLİZM
14 DEĞERLENDİRME
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dinsel metinlerde geçen sembollerin günümüz için geçerli olabilecek anlam ve değerini anlamak
2 Dinsel metinlerin anlam genişliğini görebilmeyi sağlar
3 Kutsal atfedilen kavram ve değerlerin sembolik içeriğini kavramak
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 8 4 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Vedalar, Upanişadlar, Tanah, Talmud, İnciller ve Kuran
Yardımcı Kaynaklar Kenan HAS, Sembolizm ve Haç, Ankara, 2005

Ders İle İlgili Dosyalar