Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRETIMI BIREYSELLEŞTIRME VE UYARLAMA Birinci Düzey MB 020 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Eğitim Psikolojisi
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET EMİN ÖZTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu derste, öğrencilerin farklılaştırılmış öğretimin ve farklılaştırılmış sınıfların özelliklerinin yanı sıra, öğrenmeyi ve bilginin kalıcılığını sağlayan süreçler hakkında bilgilendirilmeleri amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Bunlara ek olarak, öğrencilere öğretimi tüm ögeleri açısından farklılaştırma becerilerini kazandırmakta hedeflenmiştir. Öğrencilerin dersleri takip etmek ve verilen görevlerini yerine getirmek için teknolojiyi kullanmaları beklenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Tanışma, Dersin tanıtımı
2 Olumlu sınıf iklimi
3 Farklılaştırılmış öğretim nedir?
4 Farklılaştırılmış Öğretim Yöntem ve Teknikleri 1
5 Farklılaştırılmış Öğretim Yöntem ve Teknikleri 2
6 Dijital Araçlarla Farklılaştırılmış ders öğeleri
7 İşbirliği
8 Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarını Geliştirme
9 Öğretimsel Uyarlamalar
10 Bütünleştirmede Farklılaştırılmış Öğretim
11 Davranış ve Sınıf Yönetimi
12 Bütünleştirmenin Başarısını Etkileyen Faktörler
13 Bütünleştirme ve En az Sınırlandırılmış Eğitim Ortamı
14 Genel değerlendirme
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2 İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3 İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4 Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5 İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6 İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7 İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8 İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9 İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10 Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11 Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12 Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13 Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14 En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15 Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16 Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17 Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18 Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Çitil, M. (Ed.). (2018). Özel Eğitimde Bütünleştirme. Vize Akademik
Yardımcı Kaynaklar Demir, S. (2021). Uygulamalı Örneklerle Farklılaştırılmış Öğretim Yöntem ve Teknikleri. Eğiten Kitap Ahmetoğlu, E. & Vatansever, A. (2021) Özel Eğitimde Bütünleştirme. Nobel Yayınevi

Ders İle İlgili Dosyalar