Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ İkinci Düzey BSÖ 207 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. YAHYA POLAT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Emre ŞİMŞEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, Uzaktan Eğitim
Dersin Amacı Bu derste öğretme öğrenme süreçlerini etkili ve verimli kılmak üzere kullanılan materyallerin tasarımının yapılması, uygulanması ve değerlendirilesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Materyal tasarımlarının geliştirilmesi veya yeni materyaller üretilmesinin sağlanması

Dersin İçeriği
1 Program tanıtımı ve dersle ilgili içerik hakkında bilgi verilmesi
2 Öğretim Teknolojisine İlişkin Temel Kavramlar
3 İletişim
4 Öğretimsel Mesaj Tasarımı
5 Öğrenmede Mesaj Tasarımının Motivasyonel İlkeleri
6 Gestalt Kuramında Algılama
7 Mayer''''in Çoklu Ortam İlkeleri
8 Öğretim Sürecinde Materyal Kullanım Aşamaları
9 Görsel Materyallerin Öğrenmedeki Yeri ve Önemi
10 GÖrsel Unsurların Materyale Yerleştirilmesi
11 Yazılı unsurların materyalde kullanılması
12 Materyalleri Çekici Kılan Unsurlar
13 Kavram Öğretim Teknikleri
14 Materyal Sunumu
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğretim Teknolojine İlişkin Temel Kavramları bilir.
2 İletişim, mesaj tasarımı ve motivasyonel ilkeleri açıklar
3 Gestalt kuramını ve algılama ilklerini açıklar
4 Mayer''in çoklu ortam ilkelerini açıklar
5 Öğretim sürecinde materyal kullanımını bilir
6 Görsel ve yazılı unsurların materyalde nasıl kullanılacağını bilir
7 Öğretim teknolojilerine uygun olarak ders araç ve gereçlerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
8 Öğretim teknolojilerine uygun olarak kalıcı öğrenmen,in gerçekleşmesi için teknolojideki gelişmeleri ve güncel değişiklikleri takip eder. Kendini devamlı olarak yeniler.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Senemoğlu N. Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Gazi Kitabevi, Ankara, 2000. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Nobel Yayınevi, 26. Basım. Ankara,2014 Öğrenme Öğretme Süreci. Nobel Yayınevi, Geliştirilmiş 2. baskı, Ankara, 2002.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar